וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זול בטירוף: ממה צריך להיזהר כשקונים סמארטפון מחודש באינטרנט?

25.8.2016 / 8:19

משרד הכלכלה מאפשר יבוא של מוצרי סלולר מחודשים לישראל. מה התקלות שכדאי לברוח מהן, ממי כדאי להזמין בכל זאת מכשיר יד שנייה ברשת ואיך אפשר לוודא שמכשיר מסוים עבר חידוש תחת פיקוח? השוק הזה עוד פרוץ לחלוטין, אבל יש כמה טיפים ששווה לדעת

מערכת וואלה!

סמארטפון מחודש נשמע באוזניו של צרכן נבון כמו חתול בשק, משהו שעדיף להימנע ממנו או לגשת אליו עם כמה שיותר ידע, אבל הסרת מרבית הרגולציה מייבוא המכשירים המחודשים לישראל, על ידי משרד הכלכלה, פותחת שוק חדש שלא ניתן לחמוק ממנו. באירופה, ובמיוחד בארה"ב, תעשיית המכשירים המחודשים משגשגת הודות לבקרות איכות ברמה גבוהה, ואמינות רבה של המוכרים. המכשירים, שזוכים לחיים שניים, עוברים בדיקות מקיפות, החלפת הסוללה ומכינים אותם למכירה כך שלא יורגש שמדובר במכשיר משומש. היתרון המרכזי של המכשירים, שנמכרים בכל החנויות הגדולות בחו"ל, הוא המחיר הנמוך משמעותית.

בסוף חודש יולי פרסם משרד הכלכלה והתעשייה הנחייה לאפשר יבוא של מוצרי סלולר מחודשים לישראל. מוצר מחודש (מוחדש בעברית תקנית) היה בשימוש, הוחזר, עבר בדיקה מקיפה ותיקון במידת הצורך, על מנת שיהיה ממש כמו חדש. בחו"ל המוצרים נמכרים תחת הקטגוריה Refurbished, ויש לא מעט דילים משתלמים וגם כאלה שממש לא משתלמים. הרכישה בארץ של מוצר מחודש מייבוא, שנעשה בו שימוש ועבר חידוש בחו"ל, מאפשר לבחון אותו אבל יש גם כמה דילים לא רעים באינטרנט (בהנחה שהמוכר לא מרמה אתכם).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש לא מעט דילים שווים./מערכת וואלה!, צילום מסך

לדוגמה, מכשיר סמסונג גלקסי S6 חדש נמכר באמזון במחיר של 420 דולרים ומכשיר מחודש, שעבר בדיקות מקיפות ומאושר על ידי אמזון, נמכר ב-300 דולרים. אייפון 6S מהדור האחרון, בנפח של 64 גיגה, נמכר ב-839 דולרים, בעוד שמחודש נמכר במחיר של 580 דולרים בלבד. ההבדלים המשמעותיים במחיר קיימים בכל תחומי האלקטרוניקה לרבות מחשבים, אוזניות ועוד. אוזניות של Beats מדגם Studio, למשל, נמכרות במחיר של 228 דולרים ומחודשות עולות 120 דולרים.

במשרד הכלכלה והתעשייה טוענים כי עד כה הרגולציה המחמירה הייתה הכרחית מאחר והיו חיקויים רבים בשוק הסלולר, ועלולים היה למכור מכשירים עם סכנת התקלחות, או שהמכשירים מפיצים קרינה גבוהה מהתקן, אך כעת השוק התפתח משמעותית ובקרת איכות מחמירה הביאה לשינוי שמאפשר יבוא של מכשירים יד שנייה. במשרד הכלכלה והתעשייה טוענים כי ההוראה החדשה תגרום לירידה חדה במחירים, שכן המוצרים המחודשים והמוחדשים מתומחרים בעשרות אחוזים פחות ממוצרים חדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו באתר הרשמי של אפל./מערכת וואלה!, צילום מסך

איך לצמצם את הסיכון?

האם ניתן לצפות מהמדינה לפקח על השוק הזה? ככל הנראה יהיו לא מעט מכשירים שיחדרו את המסננת בניגוד לתקנים אבל כצפוי, הלקוחות הישראלים לא חיכו להוראות הממשלה וייבוא של סמארטפונים יד שנייה מתקיים כל העת. בחברת DealTas, המתמחה בשילוח של מוצרים מארה"ב לישראל, מספרים כי הם עדים ללקוחות רבים שבוחרים לרכוש טלפונים מחודשים מ-eBay, אמזון או כל ספק מורשה אחר, לאור המחיר האטרקטיבי הנמוך בממוצע בכ-30 אחוזים מסמארטפון חדש. אותם סמארטפונים, כאמור, עוברים בקרת איכות ואף נראים חדשים לחלוטין. לדברי החברה, כבר בחודש האחרון נשלחו באמצעותם כ-200 סמארטפונים לישראל - רובם מחודשים.

בנוסף לקניית מכשירים מחודשים, תופעה נוספת שצוברת תאוצה היא קנייה של סמארטפונים מקולקלים עם לוח אם שרוף, סוללה שחוקה או מסך מנופץ. לקוחות רבים, ואף מעבדות, רוכשים סמארטפונים תקולים ומשתמשים בהם כחלקי חילוף למכשירים מקוריים. המחירים של המכשירים הללו נעים בין 20 דולרים לסמארטפון מדגם ישן ועד 50 דולרים לסמארטפון מדגם חדש. התופעה הזאת אטרקטיבית במיוחד, מאחר והסמארטפונים עולים פחות מ-75 דולרים ובכך פטורים ממס. לדברי דיל-טס, בחודש האחרון נשלחו יותר ממאה ערכות של "עשה זאת בעצמך" לתיקוני מסך (אפשר למצוא הוראות ביוטיוב, אם יש לכם חוש טכני וזמן פנוי).

תופעה נוספת ומפתיעה במיוחד היא שליחת סמארטפונים הנקנים מסין ישירות לארה"ב ומשם לישראל, במקום ישירות לישראל. הצרכנים הישראלים הבינו כי חלק מהמוכרים הסינים רושמים ערך נמוך משמעותית מהערך האמיתי של החבילה ובכך מסתכנים בקנסות. בדיל-טס טוענים כי אחת הסיבות נבעה מכך שלפני שנה בוצעה פשיטה של המכס בישראל וכל חבילה מסין נפתחה, לאור ההפרשים בין המחיר המצוין על החבילה לתוכן החבילה עצמו. הלקוחות היו חשופים לקנסות של המכס רק בגלל שהמוכר הצהיר מחיר אחר. לכן יש ישראלים שמעדיפים לקנות את הסמארטפון מסין, לשלוח אותו לאמריקה וכך לצרף את החשבונית האמיתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקפידו לרכוש מחנות אמינה - יש כמה דרכים לזהות אותן./מערכת וואלה!, צילום מסך

אם בחרתם לרכוש מוצר מחודש ממוכר בארה"ב יש כמה כללי אצבע שמומלץ להקפיד לשמור עליהם וגם כמה דברים שמומלץ לקחת בחשבון. קודם כל הבהרה: אתרי קניות רבים וגדולים, כמו EBay למשל, נהנים ממוניטין חיובי אבל הם לא אלו שמוכרים את המוצרים עצמם. המוכרים יכולים להיות רשתות ענק, חנויות פרטיות ואפילו אנשים המנהלים את עסקיהם מסלון ביתם. מומלץ לרכוש סמארטפון מחודש רק מחנויות מוכרות ואמינות כמו BestBuy, שהקימה את ה-Geek Squad ("יחידת החנונים", בעברית), שבוחנת מוצרים מחודשים ומתקנת אותם במידת הצורך.

באמזון הגדילו לעשות והוסיפו בהודעת המכירה של המוצרים המחודשים מן תעודת אמינות עצמאית. אמזון מעניקה אישור בשם Certified Refurbished לחנויות אמינות שבודקות ומתקנות את המכשירים, ומביאות מוצר מחודש ברמה גבוהה אל הלקוח עם אחריות של 90 יום. אם בחרתם שלא לרכוש באמזון, אלא מאתר אחר, בדקו כי יש אחריות על המוצר של 90 יום לפחות וניתן להחזיר אותו, במקרה של תקלה או טעות במשלוח.

חשוב לזכור שלמרות האמינות של המוכרים, אתם עדיין רוכשים סמארטפון שהיה בשימוש ולכן אתם עשויים לקבל מוצר עם סימני שימוש ואולי אפילו שריטות. יש מקרים בהם המוצר שהגיע לא עומד בסטנדרטים של מכשיר מחודש, ויש מקרים שמדובר רק בקילוף קל באיזו פינה שפסחו עליה. אם רכשתם מחנות עם נוהל החזרה מסודר, מומלץ לצלם את המכשיר ולשלוח את התמונות בהודעה באתר, או במייל, למוכר בצירוף תהייה האם זה המצב של המכשיר שהוא התכוון לשלוח? רבים בוחרים לוותר על הטרחה ולהישאר עם המכשיר כך שבסופו של דבר מעורבת פה גם מידה לא קטנה של מזל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully