וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב, הרע והלא נורא: מה חושבים בעולם על אנדרואיד 7 שהושק אתמול?

24.8.2016 / 9:17

רוב האתרים אהבו (פחות או יותר) את אותם הפיצ'רים והחידושים כמו המסך המפוצל, מצב החיסכון בסוללה וצריכת אינטרנט סלולרי, מסך ההתראות המשופר והאפשרות לתגובה מהירה ממסך ההתראות

צילום מסך

(בסרטון: כמה פיצ'רים מעניינים מגרסת הבטא)

כשלושה חודשים אחרי שהוצגה בכנס המפתחים השנתי של גוגל, אנדרואיד 7.0 "נוגט" הושקה אתמול בהפתעה; סיבה לשמוח אם יש לכם מכשיר נקסוס חדש אך פחות עבור משתמשי שאר הסמארטפונים, שיקבלו בחלקם את העדכון רק בחודשים הבאים.

לרוב רק סמארטפונים שהושקו בשנתיים שלפני יציאת מערכת ההפעלה זוכים לעדכון וגם הוא מגיע בטפטוף לכל דגם ספציפי. מכשירים חדשים שירכשו מחודש הבא יגיעו בחלקם כבר עם אנדרואיד 7.0. המכשירים שזכאים כבר עכשיו לעדכון הם נקסוס 6P, נקסוס 5X, נקסוס 9, טאבלט פיקסל C ומכשירי Android One. בחודש הבא תשיק LG את מכשיר הפרימיום V20 שיהיה המכשיר הראשון שיגיע עם אנדרואיד 7.0

כמה שעות אחרי שהעדכון יצא, גם סוני ו-HTC פרסמו אילו מכשירים יהנו מהעדכון. בסוני המכשירים שיקבלו את העדכון הם: Xperia Z3+, Xperia Z4 Tablet, Xperia Z5, Xperia Z5 Compact, Xperia Z5 Premium, Xperia X, Xperia XA, Xperia XA Ultra וה-Xperia X Performance. מכשירי ה-HTC שיקבלו את העדכון הם: HTC 10, One A9 ו-One M9. עד כה אף אחת מהיצרניות לא פרסמה תאריך משוער עבור העדכון.

אנדרואיד 7. צילום מסך
חיי סוללה טובים יותר./צילום מסך

"האכזבה הכי גדולה - החיפוש של גוגל"

העדכון החדש כולל שיפורים להגדרות המהירות, שכעת עברו רענון ומאפשרים שליטה רבה יותר למשתמשים. מסך הגדרות עבר רענון גם, וכעת הוא אינפורמטיבי יותר. באמצעות אפליקציית ההגדרות תוכלו לקבל התראות והצעות כיצד להפיק יותר מהסמארטפון. מערכת ההפעלה כוללת אפשרות לפיצול מסכים בטאבלטים ובסמארטפונים, בדומה לממשק של סמסונג - כלומר ניתן לפתוח ולהשתמש בשתי אפליקציות במסך אחד במקביל. בנוסף, גוגל הוסיפה מעבר מהיר יותר בין אפליקציות, התראות אינפורמטיביות יותר, שיפור בניצול הסוללה, יציבות וגם שיפורים נרחבים באבטחה. בסך הכול, אנדרואיד 7.0 כולל, לדברי גוגל, 250 שיפורים.

בזמן שאנדרואיד 7.0 עושה דרכה באיטיות ברחבי הרשת לעבר המשתמשים, יצאנו לבדוק מה חושבים מומחי הטכנולוגיה, שכבר התנסו במערכת ההפעלה המעודכנת בגרסת הבטא. אחד מאתרי הטכנולוגיה הגדולים והפופולריים בעולם, TheVerge, מיהר להכריז שאנדרואיד 7.0 "מעולה, אבל זה משנה?". לאורך כל הביקורת, מתח האתר ביקורת על כך שהעדכונים באנדרואיד נשארו מבולגנים וחוץ ממשתמשי נקסוס, המשתמשים האחרים יאלצו להמתין חודשים או אפילו שנה, כך שהעדכון ישפיע על שאר המכשירים רק בעתיד הרחוק.

על Google Now, אחד השיפורים הכי משמעותיים כתבו באתר: "האכזבה הגדולה ביותר שלי מנוגט קשורה דווקא למה שהייתם מצפים שיהיה טוב: החיפוש בגוגל. זה מבולגן, Google Now לא השתפר במתן אינפורמציה יעילה". החבר'ה ב-TheVerge נתנו למערכת ההפעלה המעודכנת הציון 8.5 ושיבחו את המסך המפוצל, עדכוני ההתראות ואת עדכוני האבטחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך מפוצל./מערכת וואלה!, צילום מסך

"ביצועים מהירים יותר"

הגארדיאן הבריטי דיווח בכותרת: "חיי סוללה ארוכים יותר וביצועים מהירים יותר". גם שם התלהבו מההתראות המשופרות, מהאפשרות לפצל את המסך, מחיי הסוללה הארוכים וגם שם התרשמו מהאפשרות לפתיחת הסמארטפון באמצעות זיהוי פנים. "זיהוי פנים היה זמין כבר זמן רב, אך האמינות השתפרה פלאים החל מהאנדרואיד 6.0. מדובר בפונקציה שהיא יעילה בעיקר לטאבלטים ולמכשירים אחרים שאין להם קורא טביעות אצבע. באמצעות הטאבלט של גוגל, ה-Pixel C, זיהוי הפנים עבד יותר מ-80 אחוזים מהפעמים שניסינו". לסיכום כתבו בגרדיאן: "בסך הכול, אנדרואיד 7.0 נוגט הוא עדכון מעולה. הוא מביא שיפורים משמעותיים מתחת למכסה המנוע המסייעים לחיי סוללה ארוכים יותר, האפשרות להגיב בצורה מהירה ממסך ההתראות מרגיש כאילו זה היה שם מההתחלה. דבר אחד בטוח - אם לא אהבתם את מרשמלו (אנדרואיד 6.0), נוגט לא יעשה שום דבר שישנה את דעתכם".

אתר Lifehacker עדיין לא גיבש דעה סופית על העדכון למערכת ההפעלה, אך מנה את השיפורים המהותיים ביותר כמו ההתראות החכמות, אפשרות לפיצול המסך, מעבר מהיר בין אפליקציות, מנהל קבצים מתקדם, חסכון באינטרנט הסלולרי, אפשרות חיסכון בסוללה, התאמה אישית של ההגדרות המהירות, מענה מהיר מתוך שורת ההתראות, 72 אימוג'ים חדשים, אפשרויות חדשות עבור מפתחים ומצב המציאות המדומה החדש שנועד ליישר קו ולעשות סדר בבלגן המציאות המדומה.

גם באתר Howtogeek מנו את השיפורים המהותיים ביותר לדעתם: אפשרות למסך מפוצל, התראות משופרות, שיפור מצב ה-Doze לחיי סוללה ארוכים יותר, התאמה אישית של ההגדרות המהירות, חיסכון בצריכת אינטרנט סלולרי ואפשרות לחסימת מספרים את הסקירה הכללית על מערכת ההפעלה הם סיכמו במילים: "כמו תמיד, העדכון האחרון של אנדרואיד כולל המון שיפורים קטנים בממשק המשתמש ושיפורים ברחבי מערכת ההפעלה, החל ממסך ההתראות, האימוג'ים ועד למסך ההגדרות המפורט יותר".

אנדרואיד 7. צילום מסך
"אם לא אהבתם את אנדרואיד 6, אנדרואיד 7 לא ישנה את זה"./צילום מסך

"שווה את ההמתנה"

באתר הטכנולוגיה BGR גילו התלהבות יתרה: "הבשורות הטובות, מעריצי האנדרואיד, זה שהאנדרואיד 7.0 נוגט שווה את ההמתנה. אומנם על פני השטח העדכון לא נראה נוצץ, אך האמת היא שהעדכון מביא שיפורים ענקיים ויכולות חדשות". בכתבה הם מנו את השיפורים המשמעותיים ביותר: אפליקציות מידיות המאפשרות, באמצעות לחיצה אחת, לנסות אותן במקום לרכוש אותם, וברגע שתצאו מהן הן ייעלמו. בנוסף הם אהבו את המסך המפוצל, מצב החיסכון בסוללה, המציאות המדומה ועדכונים שיורדים בצורה אוטומטית ברקע.

האתר Android Central, המתמחה במכשירי אנדרואיד, כתב: "אנדרואיד 7.0 נוגט זו הדרך של גוגל לארגן מחדש את כל מה שיש לנו ולהוסיף תכונות חיוניות למערכת ההפעלה. אנדרואיד נוגט לא מביא שיפורים מהותיים למראה או לחווית השימוש במערכת אבל מה שגוגל עשתה מתחת למכסה המנוע זה הוספת פיצ'רים חדשים והידוק הפיצ'רים למערכת ההפעלה לסמארטפונים האהובה עלינו".

בסך הכל, הביקורות היו זהות כמעט בכל שאר האתרים הטכנולוגיים ואצל הבלוגרים המוכרים. כל האתרים האהבו פחות או יותר את אותם הפיצ'רים והחידושים כמו המסך המפוצל, מצב החיסכון בסוללה וצריכת אינטרנט סלולרי, מסך ההתראות המשופר והאפשרות לתגובה מהירה ממסך ההתראות. הרוב גם מתחו ביקורת על כך שאם אין לכם מכשיר אנדרואיד מסדרת הנקסוס, תוכלו ליהנות מהעדכון הזה רק בעוד כמה חודשים או אפילו במקרה הקיצוני - בעוד שנה.

המסקנה שלנו מהדיווחים: שווה להתעדכן אם יש אפשרות, אבל אל תרוצו לרכוש מכשיר חדש בשביל זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully