וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחלת הטאצ'": תקלה חדשה התגלתה במכשירי אייפון 6 ו-6 פלוס

25.8.2016 / 12:06

בעמוד התמיכה של אפל תמצאו דפים על גבי דפים עם טענות של משתמשים על התופעה אבל החברה לא מכירה בה רשמית. טכנאי: האייפונים הללו הם כמו "פצצות מתקתקות"

אייפון. ShutterStock
Can't touch this./ShutterStock

עבר זמן רב מאז ההסתבכות של אפל עם מכשירי האייפון 4, שכללה אנטנות תקולות, וכעת מסתמנת בעיה סדרתית נוספת, המאיימת על כל מכשירי אייפון 6 ואייפון 6 פלוס. משתמשים רבים מדווחים כי מסך המגע שלהם הפסיק להגיב והופיעו עליו סימנים אפורים בחלקו העליון.

אתר iFixt מדווח שהבעיה נגרמת ככל הנראה נגרמת כתוצאה מהתנתקות של שני שבבים מלוח האם של המכשיר. עם זאת, הם מרגיעים כי יש דגמים חדשים של אייפון 6S והאייפון 6S פלוס שנראה כי לא עתידים לסבול מהתקלה מאחר והצ'יפים הללו מחוברים בצורה אחרת.

גם בעמוד התמיכה של אפל תמצאו דפים על גבי דפים עם טענות של משתמשים על התופעה. באחד מהעמודים, דיווח לקוח שהגיע לחנות של אפל ואחרי המתנה ארוכה נפגש עם נציג שהכיר את הבעיה אך על פי אפל, הם לא מכירים את הבעיה רשמית ולכן אין הרבה שאפשר לעשות בנוגע אליה. מדיווחי טכנאים בעולם נראה כי מדובר בתקלה נפוצה ואחד הטכנאים סיפר שהוא מרגיש כי האייפונים הללו הם כמו "פצצות מתקתקות".

רכיבי הטאץ' IC במכשיר אייפון 6. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
רכיבי הטאץ' IC במכשיר אייפון 6./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

שי מזרחי, מנהל תחום הסלולר במכללת ג'ון ברייס מכיר את התופעה מקרוב. "קיבלנו למעבדות המחקר שלנו לא מעט מכשירי אייפון 6 ו-6 פלוס הסובלים מבעיית הטאץ' שמקורה ברכיב IC היושב על לוח האם ולא במסך", הוא אומר לנו. "מבדיקה שלנו במעבדה מדובר במכשירים שעברו נזק לקוח - נפילה או נזק מים. בדגמי אייפון אחרים, למשל אייפון 5 ו-5 אס כמעט ולא נתקלנו בבעיות ברכיב הזה. לא מדובר במגיפה אבל בהחלט יש כאן רגישות גבוהה שבאה לידי ביטוי בזעזוע פיזי או חשמלי הגורמים לקריסת הרכיב".

אז איך תדעו אם זה גם קרה לכם? תחילה המסך יקפא וכדי להמשיך לעבוד עם המכשיר תאלצו לבצע אתחול באמצעות כפתור הכיבוי וכפתור הבית (Hard Reset). האם זה ניתן לתיקון? מתברר שכן, צריך רק לחבר מחדש את השבבים על ידי מומחה. עם זאת, ב-iFixt טוענים שהמומחים של אפל מייעצים למשתמשים עם המכשירים התקולים, שלא נמצאים באחריות, לקנות מכשיר חדש ולא להחליף את לוח האם הנגוע בבעיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully