וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספוג הזה מסוגל להרתיח מים באמצעות אור שמש בלבד

אילן גלר

28.8.2016 / 9:11

הספוג עשוי ברובו מפחם, הקולט את אנרגיית השמש וממיר אותה לחום. החוקרים חיפשו דרך להפוך את הספוג לשמיש בכל עונות השנה, והפתרון הגיע מכיוון בלתי צפוי - ניילון פצפצים

מערכת וואלה!

אם אתם גרים בבניין שאינו מצויד במערכת חימום מים סולארית, עלויות החימום בוודאי מטרידות אתכם. לצוות חוקרים ממכון MIT יש רעיון שהוא לא פחות מהברקה: השניים, ג'ורג' ני וגאנג צ'אן, פיתחו ספוג המסוגל להרתיח מים באמצעות אור שמש בלבד. מאחר והחומרים מהם הוא עשוי זולים כל כך, תוכלו להשתמש בו ללא כל התלבטות גם בטיולי שטח או בדירות שאינן בבעלותכם.

הספוג עשוי ברובו מפחם, הקולט את אנרגיית השמש וממיר אותה לחום. כבר בשנת 2014 הצליח הצוות לפתח גרסת אבטיפוס המרתיחה מים ואף הופכת אותם לקיטור, אך לצורך הפעלתה נדרש אור שמש מרוכז וחזק במיוחד.

החוקרים חיפשו דרך להפוך את הספוג לשמיש בכל עונות השנה, והפתרון הגיע מכיוון בלתי צפוי: בתו הקטנה של אחד החוקרים הרכיבה פרויקט מלאכה לבית הספר מניילון עם בועות אוויר ("פצפצים"), והחוקר הבחין שחומר זה נוטה להתחמם באופן קיצוני.

כך נוצרה צורתו הסופית של הספוג, עטוף בניילון בועות הלוכד את קרני השמש ומאפשר למכשיר לפעול גם במזג אוויר מעונן. "זו גישה שונה לחלוטין", הסביר החוקר ג'ורג' ני. "עד היום, הנטייה הייתה לייצר מוצרים משוכללים בעלי אורך חיים מופלג. אנחנו מייצרים מכשיר בטכנולוגיה פשוטה וחיים קצרים יותר".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ספוג שמרתיח מים. MIT, צילום מסך
חומרים זולים - תוצאה מרשימה./צילום מסך, MIT
ספוג שמרתיח מים. MIT, צילום מסך
לקמפינג או למדינות עולם שלישי./צילום מסך, MIT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully