וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינדסי לוהן נגד GTA: המשפט הסתיים אחרי שנתיים - לוהן הפסידה

אילן גלר

4.9.2016 / 8:55

בית המשפט בארה"ב פסק כי אין לכוכבת ההוליוודית אפשרות לתבוע אחוז מהרווחים כי מדובר בסאטירה אך הוא לא קבע כי הדמות במשחק אינה מבוססת עליה

מערכת וואלה!

האם לכוכבת ההוליוודית, לינדסי לוהן, מגיע להשתתף ברווחי משחק הווידאו הפופולרי והאלים Grand Theft Auto V? לטענתה התשובה היא כן מפני שאחת הדמויות המככבות במשחק היא בבירור סאטירה המבוססת על דמותה. אך אחרי משפט ארוך, בית המשפט בארה"ב קבע חד משמעית שהתשובה היא לא.

פסיקה תקדימית זו משחררת את חברת הפיתוח Rockstar מתשלום חובות הקשורים בתביעה, וגם מקבע את מעמדו של המשחק כיצירה סאטירית ופוליטית שאינה שונה מסרט קולנוע או סדרת טלוויזיה, ומוגנת על ידי החוקה האמריקנית.

במסגרת התביעה, טענה לוהן כי הדמות הווירטואלית "לייסי ג'ונאס" המככבת בכמה משימות במשחק מעוצבת לפי דמותה, ומחקה את התנהגותה. באחת המשימות, מתבקש השחקן להשיג צילום פפראצי של כוכבת עבר המתאכסנת בבית מלון (שנראה זהה לחלוטין לזה שבו צברה לוהן חובות של עשרות אלפי דולרים), סיפור המבוסס לדברי לוהן על אפיזודה מחייה הפרטיים.

לוהן נגד GTA. אילוסטרציה, צילום מסך
דומה?/צילום מסך, אילוסטרציה

בית המשפט, כאמור, לא התרשם מהטענות של לוהן, וקבע כי GTA V היא יצירה סאטירית. כלומר, לא מן הנמנע שדמותה של ג'ונאס אכן מבוססת על לוהן ואולי זה חושף את חברת רוקסטאר דווקא לתביעת לשון הרע. אמנם לוהן לא תזכה באחוז מהרווחים אך היא עשויה לקבל פיצוי.

בשלב הזה הגיע לסיומו דיון משפטי שנמשך יותר משנתיים, ולוהן עדיין לא הודיעה על צעדיה הבאים, אך פסיקת בית המשפט בהחלט עשויה להיות בעלת השלכות רחבות על תעשיית המשחקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
לוהן נגד GTA. אילוסטרציה, צילום מסך
פה זה אפילו עוד יותר ברור./צילום מסך, אילוסטרציה
לוהן נגד GTA. אילוסטרציה, צילום מסך
אבל גולשים רבים טוענים בכלל שהדמות מבוססת על קייט אפטון./צילום מסך, אילוסטרציה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully