וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרק להם בידיים: גוגל סגרה את פרויקט הסמארטפון המודולרי Ara

אילן גלר

4.9.2016 / 9:33

הפרויקט אמור היה להוביל לפיתוחו של סמארטפון מתקדם, הניתן לפירוק והרכבה לפי רצון המשתמש, ולאפשר להרכיב מכשירים זמניים ממודולים מגוונים במקום להחליף כל פעם מכשיר

יח"צ - חד פעמי

הסמארטפון המודולרי, הבשורה שגוגל עמדה להוריד לעולם, הפרויקט המכונה Ara שהחל במעבדות המחקר הסודיות של גוגל לפני יותר משלוש שנים נסגר. ולא סתם בנינו מתח בתחילת הכתבה - זו בדיוק התחושה שגוגל שידרה לעולם במהלך שנות הפיתוח שחלפו.

הפרויקט אמור היה להוביל לפיתוחו של מכשיר מתקדם הניתן לפירוק והרכבה לפי רצון המשתמש. מתחשק לכם ביצועים טובים יותר? שלפו את המעבד והתקינו אחד חזק יותר ברגע; רוצים מסך באיכות גבוהה יותר לשעה? החליפו אותו. אין צורך לרכוש סמארטפון חדש, פשוט פרקו את המודול הרלוונטי, הרכיבו אחד אחר במקומו, והמשיכו לעבוד כרגיל.

זה נשמע כמו חלום ומתברר שזה יישאר כזה. לפי הדיווחים, החליטה גוגל לבטל את הפרויקט ומכשיר ה-Ara לא יגיע לעולם למדפי החנויות. את הטכנולוגיה שכבר פותחה עבורו תציע גוגל לחברות חיצוניות, בתקווה כי אלו יוכלו להמשיך מהמקום שבו הפסיקה, ואולי יום אחד להגשים את חזון מכשיר הסמארטפון המודולרי עם פרויקט אחר משלהן, שיתבסס על המחקר והפיתוח של גוגל.

תזמון ההכרזה מעט מפתיע, שכן רק בחודש מאי האחרון הכריזה גוגל כי Ara דווקא מתקדם לפי התכניות, וגרסה ראשונית שלו תהיה זמינה לרכישה עוד השנה. ייתכן כי כשלונו היחסי של מכשיר ה-LG G5, הסמארטפון המודולרי של LG שלא זכה להצלחה מסחרית גדולה, הוא זה ששכנע את גוגל סופית כי הטכנולוגיה - או קהל הצרכנים, עדיין לא בשלים לקונספט הייחודי הזה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

פרויקט ARA, גוגל, טלפון לגו.
הטלפון המודולורי שכבר לא יהיה. פרויקט Ara.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully