וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מעבירים חבילה לג'ונגל? בעזרת רובו-קוף שיטפס וידלג בין עצים בלי בעיה כמובן

אילן גלר

5.9.2016 / 8:46

הוא אמור להיות חכם בזכות שתי מערכות ניווט הפועלות במקביל, אוטונומי כמעט לחלוטין ולהגיע למקומות שבני אדם לא יכולים להגיע אליהם. הבעיה היחידה היא שהוא עוד לא ממש קיים מחוץ לשולחן התכנונים

מערכת וואלה

הממציא האמריקני, צ'ארלס בומברדייה, חיפש דרך לתכנן רובוט שיכול לנוע במהירות בתנאי שטח קשים, וצפייה בסרטי טבע המתעדים את פעילותם של שימפנזות העניקה לו את הרעיון המושלם - יצירת רובוט בעל זרועות חזקות במיוחד, המסוגל להיתלות על ענפי עצים ולדלג בקלילות מענף לענף, ממש כמו קוף.

הרובוט, Roko, מופעל באמצעות תא דלק מבוסס מימן, ומוצא את דרכו בשטח באמצעות שתי מערכות ניווט נפרדות. האחת מיועדת לטווח רחוק ומבוססת על קליטת GPS, והשנייה היא זו שמדריכה אותו כיצד ומתי לקפוץ מעץ לעץ, ונתוניה מגיעים מחיישני תנועה, חיישני מרחק וסונאר. מדובר במערכת אוטומטית לחלוטין, כך שהמשתמש נדרש רק להזין את היעד הסופי ו-Roko יוכל לצאת לדרכו ללא צורך בפיקוח נוסף.

נכון לעכשיו, הרובוט המרשים הזה קיים רק על שולחן השרטוטים, אך בומברדייה סבור כי בכוחו להפוך במהירות למוצר מסחרי. Roko ישמש להעברת משלוחים וחבילות לאזורים מרוחקים שאין אליהם דרכים סלולות, או אספקת ציוד חירום לאנשים הזקוקים לעזרה מידית. "הוא יהיה מסוגל לעזור למטיילים שאנשי חילוץ אינם יכולים להגיע אליהם בקלות", אמר בומברדייה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ד"ש למוגלי./מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זרועות המסוגלות להיתפס על כל גזע בקלות - בדיוק כמו קוף./מערכת וואלה, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully