וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: גולדן סטייט ווריורס מצותתים למעריצים באמצעות האפליקציה

אילן גלר

6.9.2016 / 8:38

לפי ניתוח מדוקדק של האפליקציה היא אכן מכילה קוד המאפשר לה להקליט כל מילה הנאמרת בחדר. החברה שפיתחה את האפליקציה אפילו אישרה את זה

יח"צ - חד פעמי

סגנית אלופת ה-NBA, גולדן סטייט ווריורס, מציעה למעריציה להוריד אפליקציה חינמית למכשירי סמארטפון, המאפשרת להם לעקוב אחרי משחקי הקבוצה, לרכוש כרטיסים ואף להיעזר במפות ודיווחי תנועה בעת הנסיעה לאצטדיון. אולם לטענת חלק מהמשתמשים, האפליקציה הרשתה לעצמה לחצות את הגבול ולצותת למשתמשים באופן חופשי.

משרד עורכי-דין, המייצג את המעריצים המתלוננים, מציג עדויות לפיהן ניתוח מדוקדק של האפליקציה העלה כי היא מכילה קוד המאפשר לה להקליט כל מילה הנאמרת בחדר בזמן שהיא פועלת. כלומר, היא מפעילה את הרמקול ומצותתת למי שעומד בטווח קליטה.

התובעים סבורים כי הקבוצה שומרת את ההקלטות הללו, ומשתמשת בהן באופן כלשהו, אולי כדי ללמוד על העדפות המעריצים בכוונה לשווק להם מוצרים ומנויים. לאחרונה הואשמה פייסבוק שהיא מצותת באופן דומה כדי להכיר טוב יותר את המשתמשים ולהציע פרסומות מותאמות יותר להעדפותיהם; אולם אין עדיין הוכחה כי זה אכן קורה.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. GettyImages
למה אתה צריך לשמוע את השיחות של המעריצים? סטף קארי./GettyImages

סכום הפיצוי, אותו דורשים התובעים, עומד על 10,000 דולרים למשתמש, כפול כמעט מיליון משתמשים שהתקינו את האפליקציה עד כה. בתגובה ראשונית לתביעה מסבירים בקבוצת גולדן סטייט, ובחברת הפיתוח שנשכרה על ידה לצורך יצירת האפליקציה, Yinzcam, כי האפליקציה אכן מאזינה דרך המיקרופון, אך בשום פנים ואופן אינה מקליטה או מעבירה הלאה את המידע שהיא אוספת.

לפי ההסבר של הקבוצה, הפיצ'ר נועד אך ורק כדי להאזין לגלי קול המשודרים על ידי משואות (Beacons) המותקנות באצטדיון עצמו, זאת בכדי להציע למעריצים שירותים מבוססי מיקום בזמן שהם צופים בקבוצה משחקת. כעת נותר לראות אילו הוכחות נוספות יציגו שני הצדדים ולהמתין לפסיקת בית המשפט.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully