וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוי: פייסבוק מסרבת להסיר סרטון התעללות קשה בכלב. זאת הסיבה

אילן גלר

6.9.2016 / 9:15

אם נדמה לכם שאתם עומדים לקרוא סיבה הגיונית, שתבהיר מדוע אפשר עדיין לצפות איך מתעללים בכלב במשך יותר מדקה, אז תופתעו לדעת שלפייסבוק יש חור בגודל של קומביין בקוד האתי

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

צילום מסך

הרשת החברתית הגדולה בעולם, חרתה על דגלה (לפחות פורמלית) לשמור על קוד התנהגות מקוון שאינו מאפשר הצגה של תכנים קשים מדי לצפייה, בוטים מדי (כלומר מכילים עירום), הסתה, הפצת שנאה, גזענות וכל מה שמשתמע מזה.

אך למרות הקוד המחמיר, המכונה "הסטנדרטיים הקהילתיים", פייסבוק מסרבת להסיר סרטון וידאו המתעד מקרה התעללות קשה בכלב. הסרטון, באורך של כדקה, מציג סצנה קשה לצפייה: אדם בלתי מזוהה תולה את הכלב מצווארו, ולאחר שנראה כי החיה האומללה אינה מסוגלת לנשום הוא מוריד אותה, גורר אותה על האדמה וחובט בה נמרצות.

משתמשים רבים דיווחו לפייסבוק כי מדובר בסרטון פוגעני, אך החברה מתעקשת שלא להסירו, ומנמקת החלטה זו בכך שהאדם שהעלה את הסרטון לרשת צירף אליו את המשפט "אתה אדם מאוד טיפש!" לצד מספר סימני אימוג'י זועמים. למקרה שתהיתם, הסרטון הזה (נכון להבוקר) עדיין באוויר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפייסבוק מספיק לציין שהסרטון מיועד לבני 18 ומעלה./מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו נסיר עותקים של הסרטון המופיעים לצד תמיכה או עידוד תופעות כאלו", מסבירים בחברה. "במקרים שבהם אנשים מעלים סרטון בכדי לעורר מודעות לנושא, נדאג לתייג את הווידאו כראוי לצפייה לבני 18 ומעלה בלבד".

אם המדיניות הזו נשמעת לכם מוזרה, זה כי היא למעשה חושפת את פייסבוק למצב בו כל אחד המעוניין לשתף סרטוני זוועה, יכול פשוט לצרף אליהם טקסט המותח ביקורת על התוכן וכך לדאוג שהם יישארו באוויר. מדובר בגבול דק, שאותו בינתיים החליטה פייסבוק לנסות ולמתוח בעצמה, במקום פשוט להסיר כל סרטון שקיים בו תיעוד של התעללות.

אין זה מפתיע שפייסבוק בוחרת לתעתע בגולשים עם תגובות מבולבלות. סרטונים קשים לצפייה, או כאלה שאינם מותרים במסגרת הסטנדרטים הקהילתיים הם אלו שנצפים הכי הרבה, ומדיניות אמיתית של אפס סובלנות תביא לירידה דרסטית בכמות הצפיות. לכן נראה שפייסבוק מעדיפה להעלים עין מכמות מסוימת של סרטונים ומתמודדת עם אלו המגיעים לכותרות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
התעללות בכלב בפייסבוק. צילום מסך
איך בדיוק זה עוזר להילחם בתופעה?/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully