וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC הוא הבנק הראשון בעולם שמאפשר לפתוח חשבון עם סלפי

אילן גלר

8.9.2016 / 5:46

האפליקציה משווה באופן ממוחשב בין הצילום בתעודה מזהה לבין צילום הסלפי, ובמידה ומושגת התאמה ניתן להמשיך לשלב הבא ולפתוח את החשבון

מערכת וואלה!

רוב הבנקים הגדולים בעולם מציעים היום ללקוחותיהם שירות דרך אתרי אינטרנט ואפליקציות ניידות, אולם תהליך פתיחת החשבון עצמו נותר מסורבל כשהיה לפני עשרות שנים; חייבים להגיע פיזית לסניף, להציג אישורים ואסמכתאות ולחתום על עשרות טפסים ומסמכים בטרם יואיל הבנק לקבל מכם את חסכונותיכם.

הבנק הבריטי HSBC הוא הראשון להציע אלטרנטיבה מהפכנית. החל מהשבוע, מוזמנים לקוחות עסקיים של הבנק הגדול לפתוח חשבונות חדשים בתהליך המתבצע כולו דרך אפליקציית הסמארטפון. תחילה מעלים צילום של תעודה מזהה, כדוגמת רישיון או דרכון, לאחר מכן מתבקש הלקוח החדש לצלם צילום סלפי באמצעות מצלמת הסמארטפון.

האפליקציה משווה באופן ממוחשב בין הצילום בתעודה לבין צילום הסלפי, ובמידה ומושגת התאמה ניתן להמשיך לשלב הבא ולפתוח את החשבון. בכך נחסכת מהלקוח הטרחה הכרוכה בהגעה לסניף, ותהליך פתיחת החשבון הפך לפשוט ומהיר כפי שניתן לצפות בעידן האינטרנט.

ב-HSBC מספרים כי במהלך שש שנים בלבד, כמות הלקוחות שהחלו את תהליך פתיחת חשבונם באינטרנט זינקה מעשרה אחוזים לכמעט מחצית מכלל החשבונות. האפליקציה החדשה היא צעד נוסף בהפיכת סניפי הבנק למיותרים.

הבנק לא פירט אילו אמצעי בטיחות נוספים קיימים ולא ברור מה מונע מכל אחד לצלם למישהו את תעודת הזהות ואז פשוט לצלם את פניו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

סלפי ביקיני. ShutterStock
מה מונע מאחרים לצלם אתכם ואת תעודת הזהות שלכם?/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully