וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה Paypal מחרימה את הפלסטינים?

אילן גלר

13.9.2016 / 7:46

"פייפאל פעילה כיום ביותר מ-203 מדינות, בהן מדינות הנגועות בשחיתות וטרור כמו סומליה ותימן", כתבו הפלסטינים לחברה בניסיון להבין מדוע הם לא פעילים בגדה ובעזה

ShutterStock

בסוף השבוע האחרון מצאה עצמה חברת Paypal, המאפשרת העברת כספים באינטרנט בצורה מאובטחת, במוקד הסכסוך הפוליטי במזרח התיכון, בעקבות מכתב פתוח שנשלח אליה מטעם 43 חברות וקבוצות פלסטיניות.

המכתב, הממוען למנכ"ל פייפאל, דניאל שולמן, מפרט מצב שנראה לדעת הפלסטינים אבסורדי: בעוד שישראלים, גם אלו המתגוררים בהתנחלויות מעבר לגבולותיה הרשמיים של ישראל, יכולים ליהנות משירותי פייפאל ללא קושי, הרי שהפלסטינים בגדה המערבית ובעזה אינם יכולים להשתמש באתר על מנת לגבות או לשלם כספים.

"נאמר לנו שפייפאל מוטרדת מההשקעות הכרוכות באבטחת התשלומים בשוק הפלסטיני", נכתב בפנייה. "אנו מאמינים כי העלויות הללו מוגזמות. פייפאל פעילה כיום ביותר מ-203 מדינות, בהן מדינות הנגועות בשחיתות וטרור כמו סומליה ותימן. אנו בטוחים שפלסטין תהיה מקום הרבה יותר נוח לעסקים משווקים אחרים שבהם פייפאל כבר פעילה".

לטענת הפלסטינים, בלי פייפאל חברות טכנולוגיה הפועלות בעזה נאלצות להשקיע ממון רב בפתרונות תשלום הנשענים על בנקים זרים, ויכולתם להתחרות נפגעת. תגובת החברה לפנייה, שהועברה לבקשת עיתונאים, לקונית למדי.

בפייפאל טוענים כי מטרתם היא שהשירות אותו מציעה החברה יהיה זמין לכולם בכל מקום בעולם, והם עמלים על יצירת שיתופי פעולה שיאפשרו כניסה לשווקים חדשים בעתיד הקרוב. נציין כי פייפאל מפעילה מרכז פיתוח משמעותי בישראל, העוסק באחד התחומים הקריטיים למסחר ברשת - הערכת סיכונים ואבטחה.

אם התשובה של פייפאל נשמעת לכם כמו תירוץ, אתם לא היחידים. לאחרונה החל לרוץ בטוויטר קמפיין תחת ההשטאג #PayPal4Palestine, שמטרתו יצירת לחץ על החברה לעודד עסקים פלסטיניים באמצעות מתן השירות גם בעזה ובגדה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully