וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך מצלמת 60 מגה-פיקסל וכל כך הרבה זיכרון? פראיירים, זה מי

16.9.2016 / 8:06

Turing Phone Cadenza עומד להיות מכשיר הסמארטפון המשוכלל בהיסטוריה. ואם התואר הבומבסטי הזה גרם לכם לעקצוץ קל בארנק, כנראה שגם אתם קורבנות של מכונת השיווק של יצרניות הסלולר - אלו שמחדשות רק כדי להלהיב, ולא כדי לשרת את המשתמשים

צילום מסך

Turing Robotic Industries, המייצרת את הטורינג-פון, הכריזה על המפרט של הסמארטפון הבא שלה ועוררה סערה קטנה בקרב חובבי המובייל והטכנולוגיה. על פניו מדובר במכשיר כל כך מתקדם שהוא יכול להשאיר אבק לכל מכשיר שקיים היום בשוק, אבל בפועל לא מדובר בטלפון עם טכנולוגיה עתידנית, אלא פשוט מכשיר עם הכי הרבה מכל דבר שקיים היום: שני שבבים מסוג Snapdragon 830 של קוואלקום (שעדיין לא הגיע אפילו לשוק), עד אלף גיגה לאחסון (512 גיגה פנימי ועוד שני חריצי הרחבה לכרטיסי SD עד 256 גיגה), 12 גיגה זיכרון RAM (שתי יחידות של 6 גיגה מסוג LPDDR4), מצלמה אחורית של 60 מגה פיקסל ומצלמה קדמית של 20 מגה פיקסל.

לסמארטפון החדש קוראים Turing Phone Cadenza, והוא יגיע עם מסך QHD בגודל 5.8 אינץ', יתמוך בארבעה חריצי הרחבה לכרטיסי ננו-סים ויתמוך בתקנים המתקדמים ביותר של העברת מידע. הוא יצלם וידאו iMAX 6K ובקרביו תמצאו שתי סוללות, אחת בטכנולוגיית תא-דלק והשנייה סוללת גארפין (Graphene). מערכת ההפעלה שלו לא תהיה אנדרואיד אלא Swordfish שמכילה בינה מלאכותית ולמידה עצמאית.

הצלחתם להישאר בחיים אחרי מפרט מרשים כל כך? אז עכשיו הגיע הזמן לשאול, מי בכלל צריך מצלמת 60 מגה-פיקסל וכל כך הרבה זיכרון עבודה? מי צריך שתי ערכות שבב מתקדמות וצילום סרטוני וידאו ברזולוציית 6K?!

טלפון טיורינג. צילום מסך
כמה זיכרון?! וואו, זה ממש הרבה. אולי תביא לנו גם קצת שיהיה לנו בצד ליתר ביטחון?/צילום מסך

שוק הסמארטפונים הגיע כבר לנקודה שבה מכשירי פרימיום ומכשירי ביניים מציגים ביצועים דומים מאוד, מנקודת מבטו של המשתמש הממוצע. למעשה, מכשיר מתקדם עם 6 גיגה זיכרון RAM לא ירגיש מהיר פי שניים ממכשיר ביניים עם 3 גיגה זיכרון RAM. בשני המכשירים תוכלו לפתוח אילו אפליקציות שתרצו ולעבוד במהירות. המצלמות במכשירי הביניים (ומעלה) לרוב מספיק טובות כדי להפיק תמונות שניתן להדפיס על פוסטר (בשימוש ברזולוציה הגבוהה ביותר), אבל רובנו גם ככה מעלים את התמונות מכווצות לרשתות החברתיות או צופים בהן במסכים בגודל 5 אינץ' עד טלוויזיות של 52 אינץ' - וזה עדיין לא חושף את מלוא הרזולוציה כך שמצלמה עם 8 מגה פיקסל משרתת אותנו נאמנה בדיוק כמו מצלמה עם 20 מגה פיקסל.

טרה של אחסון פנימי? העולם מתקדם לכיוון של הפחתת האחסון המקומי ומעבר לאחסון בענן. בעתיד הקרוב אולי כלל לא נצטרך לאחסן מידע במכשיר עצמו (למעט מערכת ההפעלה) אבל כשהתחרות סובבת סביב השאלה למי יש הכי גדול, כנראה שחדשנות פחות רלוונטית מעוצמה. נכון, קבצי 6K דורשים הרבה מקום, אבל כאמור זו לא חדשנות אלא פשוט גרגרנות טכנולוגית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חשוב לציין שגם לנו - עיתונאי הטכנולוגיה - יש חלק בבולמוס הרכיבים הזה. כל מכשיר חדש שיוצא לשוק זוכה לביקורת מקיפה ולכן על היצרניות לבדל את המכשירים שלהן בכל פעם מחדש מול המתחרים. זה עם השוליים הכי דקים, זה עם הסוללה הכי גדולה, זה עם המצלמה הכי חזקה או זה עם הסאונד הכי איכותי. אנחנו אוהבים להכתיר מלכים ויצרניות הסלולר לא רוצות להיות עוד אנדרואיד בערימה.

בעוד החומרה הגיע לנקודה בה רוב המשתמשים לא באמת צריכים סמארטפון חדש, יצרניות הסלולר לא יכולות להרשות לעצמן לוותר על השדרוגים התכופים. הן מייצרות מכשירים שמחזיקים שנתיים בקושי, ופרקי הזמן האלה רק יורדים. למעשה, הדבר היחיד שמונע מאנשים לסחוב את הסמארטפון הנאמן שלהם עוד שנה או שנתיים, מעבר לפרק הזמן הזה, זו העובדה שהיצרניות מפסיקות לשלוח עדכונים למכשירים ובונות אותם כך שהם יתחילו לגמגם אחרי פרק הזמן הקצר הזה של שנתיים.

אז מה צופן העתיד? אנחנו כנראה נמשיך לראות את החומרה הולכת ומשתפרת, את הזיכרון הולך ותופח ואת המצלמה הולכת ומשתכללת ואת הרזולוציה הולכת וגדלה - לא כי אנחנו צריכים את זה, אלא כי יצרניות הסלולר חייבות להמשיך ולמכור.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully