וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: צעצוע המין החכם ריגל אחר המשתמשות

אילן גלר

16.9.2016 / 7:21

בין הנתונים המוקלטים: טמפרטורה, אינטנסיביות השימוש, התאריך והשעה, ואפילו כתובת המייל. להגנתה טוענת החברה: זה נועד לשיפור המוצרים

צילום מסך

בחודש שעבר חשפו מומחי אבטחה כי צעצועי המין החכמים של חברת Standard Innovation הקנדית, שאוספים מידע על השימוש בהם באפליקציית סמארטפון, שולחים את הנתונים למאגרי המידע של החברה. מתברר כי לפחות אחת הלקוחות לא קיבלה זאת בהבנה, והגישה תביעה לבית המשפט בדרישה לפיצויים.

הלקוחה המתלוננת, המופיעה בכתב התביעה תחת ראשי התיבות N.P., טוענת כי רכשה ויברטור של החברה תמורת 130 דולרים. היא השתמשה בו כמה פעמים, עד שגילתה כי המכשיר מקליט בזמן אמת את נתוני השימוש בו ומעביר אותם הלאה.

בין הנתונים המוקלטים: טמפרטורה, אינטנסיביות השימוש, התאריך והשעה, ואפילו כתובת המייל שלה. "אלו פרטים אינטימיים שנאספו תוך חוסר תשומת-לב משווע לפרטיות הלקוחות וזכויותיהם", נטען במסמכי התביעה.

החברה הקנדית אינה מכחישה כלל כי אפליקציית הסמארטפון שלה אכן מעבירה מידע אישי ואינטימי, אך לטענתה מדובר בנתונים הנאספים באופן אנונימי לחלוטין, ומטרתם שיפור איכות המוצרים. לא ברור, אם כן, מדוע לא הבהירה החברה מראש כי בכוונתה לעשות שימוש בנתונים הללו, אלא רק הודתה בכך בדיעבד לאחר שמעשיה נחשפו בפומבי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

צעצוע מין חכם. צילום מסך
צעצוע המין החכם שמספר לחברה מה המשתמשות עושות איתו./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully