וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאהו לפייסבוק: מה הצבע הכי פופולרי באינטרנט?

אילן גלר

18.9.2016 / 7:21

תוכנה סרקה במשך שבועות את עשרת האתרים הגדולים ברשת, כדי לבחון אילו צבעים מככבים בעמודים של פייסבוק, גוגל, פייסבוק, אמזון, ויקיפדיה, יאהו ועוד

צילום מסך

המעצב האמריקני, פול הברט, התפלא לגלות כי עד היום אף אחד לא ניסה לבדוק מהו הצבע הפופולרי ביותר באינטרנט. הוא ניגש מיד למשימה ובתוך כמה שבועות יצר מערכת שכל תפקידה הוא לסרוק את עשרת האתרים הגדולים ברשת, ולקבוע אילו צבעים מככבים בעמודי האתרים הללו. רשימת האתרים, שהורכבה לפי מדדי הפופולריות של חברת אלקסה, כוללת בין השאר את גוגל, פייסבוק, אמזון, ויקיפדיה ויאהו.

התוצאה חד משמעית: הצבע הפופולרי ביותר ברשת הוא - כחול. גווני הכחול מופיעים באינטרנט פי שניים מכל גווני הצהוב והאדום, ופי שלוש מגווני הצבע הירוק. הצבע הכי פחות פופולרי הוא סגול, וצבעי הלבן והשחור מפסידים לצבע האפור (הכוונה אינה לצבע הרקע, שם הלבן שולט, אלא לצבעי התמונות והגרפיקה המופיעה בעמודים).

התוצאות מעניינות גם בניתוח של כל אחד מהאתרים בנפרד. לדוגמה, למרות שהצבע הרשמי של פייסבוק הוא הצבע הכחול, בהשוואה לאתרים האחרים הוא נתגלה דווקא כמגוון יחסית. האתר של אמזון, לעומת זאת, חד-גוני ונצמד לגוונים שונים של חום וצהוב.

הברט מקווה להרחיב בעתיד את הכלי שבנה כך שיוכל לסרוק אתרים רבים יותר, וגם לנתח את האתרים לפי מדינות שונות וכך להציג גם הבדלי תרבות מסקרנים כפי שהם מתבטאים בבחירות עיצוביות. ועכשיו אתם יודעים, מהו הצבע הפופולרי ביותר באינטרנט.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

הצבע של האינטרנט. צילום מסך
ממצאי המחקר של הברט./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully