וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתברר שיש הבדל! באיזו יד צריך להחזיק כל סמארטפון כדי לשפר את הקליטה?

17.11.2016 / 7:55

נתון שרובנו מתעלמים ממנו בעת בחירת סמראטפון הוא איכות האנטנה, אבל מתברר שיש גם הבדל באיכות של כל מכשיר ספציפי בין הידיים שאוחזות בו. אנחנו מחכים שיערכו מחקר דומה לכל המכשירים הפופולריים בעולם, ולא רק אלו האהובים במדינות סקנדינביה

סיפור בדקה

כשאנחנו בוחרים איזה סמארטפון לקנות, רובנו מתמקדים בגודל המסך, בנפח הסוללה, בכמות זיכרון העבודה ובעיצוב ולא מתייחסים לנתונים כמו עוצמת הקליטה ואיכות האנטנה. הנתון הזה חשוב מאוד כשאנחנו רוצים להעביר קבצים באינטרנט סלולרי או לנהל שיחות במקומות עם קליטה גרועה, אבל מתברר שקיים גם קשר בין היד בה אתם מחזיקים את כל אחד מדגמי הסמארטפונים לבין עוצמת הקליטה.

פרופסור גרט פרולנד פדרסון, מאוניברסיטת אלבורג שבדנמרק, חקר את ביצועי האנטנה של הסמארטפונים הנפוצים ביותר במדינות הנורדיות; הוא ערך מחקר מקיף שאף קיבל תמיכה ממועצת השרים הנורדית והתוצאות שלו מרתקות. לצורך קיום המבחן, הקימו באוניברסיטה מעבדה מיוחדת המסוגלת למדוד את עוצמות הקליטה בעת ביצוע שיחות וגם שימוש באינטרנט הסלולרי בצורה הטובה ביותר, וביססו אותו על התדרים של הרשתות חברות הסלולר הנורדיות, שחלקן גם מקביל לתדרים בישראל. גם אם התדרים לא תואמים לחלוטין את אלו שבשימוש בישראל (בשל מגבלות שמטילה מערכת הביטחון), עוצמת הקליטה בכל יד עדיין רלוונטית לכל דגם בכל מקום בעולם.

כאמור, פדרסון בחן את 26 המכשירים הנפוצים ביותר במדינות סקנדינביה מיד לאחר שהם נשלפו מהקופסה, כך שהשימוש הראשוני היה במבחן עצמו. בראיון לסוכנות הידיעות הדנית ריטזאו אמר פדרסון כי "הבעיות באנטנה של אפל ממשיכות. נראה שהבעיות הללו גדולות יותר במכשירים החדשים וזה מדהים".

אילוסטרציה. ShutterStock
מתקשים למצוא קליטה? נסו להחליף יד./ShutterStock

יד שמאל

במבחן עוצמת הקליטה, בעת החזקת הסמארטפון ביד שמאל, המכשירים עם הקליטה הגרועה ביותר (לפי סדר התוצאות) היו אייפון 6S פלוס, מיד אחריו הדגם הקטן יותר אייפון 6S, במקום השלישי הכי גרוע אייפון 6 ואז אייפון 5SE ורק במקום החמישי מהסוף הגיע מכשיר אנדרואיד - LG G5.

השלישיה הראשונה, שדורגה עם הקליטה הטובה ביותר ביד שמאל, לא נמכרת בישראל אך במקום הרביעי ניתן למצוא את Xperia Z3 Compact של סוני, שיאומי MI5 במקום החמישי, גלקסיS7 אדג' במקום השביעי ו-Xperia Z5 Compact גם של סוני במקום התשיעי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

יד ימין

בעת החזקת הסמארטפון ביד ימין הסמארטפון, עם הקליטה הגרועה ביותר, היה וואווי P9, אחריו במקום השני Lumia 950 של מיקרוסופט, במקום השלישי HTC 10, במקום הרביעי אייפון SE ובמקום החמישי אייפון 6S.

המכשירים שהתברגו במקומות הראשונים, עם הקליטה הטובה ביותר ביד ימין, היו HTC Desire 626, במקום השני גלקסי S5 Mini של סמסונג, במקום השלישי גלקסי J1, אחריו Lumia 640 של מיקרוסופט. מכשירים נוספים עם קליטה טובה ביד שמאל, המוכרים יותר בישראל, היו נקסוס 5X מבית LG, סוני Xperia Z3 Compact במקום השביעי, סוני Xperia Z5 במקום השמיני, גלקסי S7 אדג' במקום התשיעי ונקסוס 6P מבית וואווי במקום ה-13.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

התוצאות מראות היטב כי ישנם הבדלים משמעותיים בעוצמת האנטנה במכשירים השונים. יש לציין כי ההבדלים המהותיים ביותר נמצאו בעת שיחות ופחות בעת צריכת נתוני אינטרנט. המחקר מוכיח כי יצרניות הסמארטפונים, או לפחות חלקן, לא לוקחות בחשבון את ההבדלים בביצועי האנטנה בשימוש בין יד ימין לשמאל ומראה כי ככל שהאנטנה תוכננה יותר טוב, כך יש הבדלים קטנים יותר בעת המעבר בין הידיים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully