וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובר ממשיכים לחשוב בגדול, ומתכננת לשלב מטוסים רובוטיים

אילן גלר

28.9.2016 / 10:00

לא רק מכוניות אוטונומיות: מנהל המוצרים של חברת ההסעות השיתופיות ג'ף הולדן סיפר כי הפרויקט הגדול הבא יכלול רחפנים שיוכלו לשאת נוסעים במהירות שיא, גבוה מעל הפקקים

רחפן. ShutterStock
בקרוב בגג הקרוב לביתכם?/ShutterStock

חברת ההסעות השיתופיות אובר חשפה כבר לפני זמן מה כי בכוונתה לשלב בצי המוניות שלה מכוניות אוטונומיות בהקדם האפשרי, והיא אף עורכת ניסויים בשטח לקראת היום שבו הנהג יהפוך למיותר. מסתבר כי יש בחברה גם מי שחושב רחוק יותר, על היום שבו ההסעות לא יהיו רק אוטומטיות לחלוטין, אלא גם לא יישארו על הקרקע.

במהלך כנס בנושאי טכנולוגיה שנערך השבוע, סיפר מנהל המוצרים של אובר ג'ף הולדן כי הפרויקט הגדול הבא, זה שיגיע לאחר המכוניות האוטונומיות, כולל רחפנים רובוטיים המסוגלים להמריא ולנחות מגגות הבתים, ולשאת נוסעים במהירות שיא גבוה מעל הפקקים. הרחפנים משלבים מדחפים שיאפשרו להם להמריא ולנחות באופן אנכי (כלומר - ללא צורך במסלול המראה), ולטוס במהירות של מטוס כאשר הם מגיעים לשמיים.

מדובר, כמובן, בחזון שיעברו עוד שנים לא מעטות עד שיתגשם, אם כי ייתכן בהחלט שנזכה לראות ניסויים ראשונים של אובר בתחום כבר במהלך העשור הבא. עד היום עיקר ההשקעות בתחום הגיעו מצד גופים ממשלתיים וצבאיים, אך נראה הגיוני לגמרי שהמהפכה תבוא מכיוונן של חברות מסחריות המתמחות בהסעת המונים.

  • עוד באותו נושא:
  • אובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully