וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם עידן הנקסוס: גוגל חשפה את שני הסמארטפונים החדשים שלה

4.10.2016 / 20:13

מפרט מתקדם במיוחד, מראה מלבני לא סקסי במיוחד ומצלמה עוצמתית - כך נראים המכשירים הראשונים מסדרת פיקסל. בנוסף חשפה גוגל את הכרומקאסט החדש ואת משקפי המציאות המדומה החדשים שלה

צילום: מתוך ערוץ היו-טיוב של גוגל, עריכה: אוהד פיטר

אחרי חודשים של שמועות והדלפות, שהגיעו לשיא במפרט המלא לפני כמה שבועות, גוגל חשפה הערב סוף סוף חשפה שני הסמארטפונים החדשים שלה Pixel ו-Pixel XL, המסמנים את השינוי הגדול שהחברה עשתה ומתכוונת לעשות במוצרים הבאים של גוגל.

אם עד כה גוגל השתמשה ביצרניות סלולר שונות (HTC, וואווי, LG) כדי לייצר את מכשיר הנקסוס שלה, כעת החברה החליפה את המותג וגם את תהליך הייצור. את השינוי הזה, הוביל ריק אוסטרלו, לשעבר נשיא מוטורולה וכיום סגן מנהל חומרה בגוגל.

מעתה, גוגל תתנהל כמו יצרנית סמארטפונים לכל דבר, ותהיה אחראית עם הזמן על כל שלב בתהליך הייצור. החברה תייצר בעתיד הכול לבד, החל מהמעבדים ועד למכשיר עצמו ואין ספק כי המהלך יעצבן יצרניות רבות ויפריע גם לענקיות החומרה כמו קוולקום, השולטת בשוק ערכות השבבים (SoC).

ל-Pixel מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית Full HD, ול-Pixel XL מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית QHD. לשני המכשירים מסך מסוג Amoled וזיכרון לאחסון בנפח 32 גיגה או 128 גיגה. הם מצוידים בערכת השבבים סנאפדרגון 821 המתקדמת של קוולקום, 4 גיגה זיכרון RAM והם יהיו המכשירים הראשוניפ שמגיעים עם העדכון למערכת ההפעלה אנדרואיד 7.1 נוגט. מחיר המכשירים יתחיל ב-649 דולרים.

לשני המכשירים מצלמת 12.3 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/2.0 ופיקסלים בגודל 1.55 מיקרון. בגוגל טוענים כי המכשירים קיבלו את הניקוד הגבוה ביותר במבחן איכות המצלמה DxOmark (ציון 89 לעומת אייפון 7 ו-7 פלוס שקיבלו 86). בגוגל אומרים שזו המצלמה הטובה ביותר שנמצאת כיום בסמארטפון. עוד אומרים בגוגל כי המכשירים החדשים מסוגלים לצלם הכי מהר מכל המכשירים האחרים בשוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

העדכון האחרון לאנדרואיד מתמקד בעיקר בענן ומביא עמו גם אפקטים מיוחדים למצלמה. אחרי העדכון המכשיר יגבה בצורה אוטומטית תכנים בענן, לרבות תמונות, כך שהוא ידאג שתמיד יהיה מקום פנוי במכשיר עצמו. בשני המכשירים יקבלו המשתמשים נפח אחסון בלתי מוגבל באפליקציית גוגל Photos.

את כל זה מפעילה סוללה בנפח 2,770 מיליאמפר-שעה ב-Pixel ו-3,450 מיליאמפר-שעה ב-Pixel XL. הטעינה מתבצעת באמצעות חיבור USB-C ולטענת החברה, 15 דקות של חיבור לחשמל מספק 7 שעות עבודה. ביחד עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 7.0, חשפה גוגל את העוזרת הוירטואלית החכמה.

בגוגל חשפו גם סוף סוף את משקפי המציאות המדומה. ביחד עם הכרזת האנדרואיד 7.0 בחודש מאי, הציגה החברה את החזון שלה למשקפי המציאות המדומה ולמעשה, ליצור סטנדרט בין המשקפיים השונים של היצרניות השונות. משקפי ה-DayDream View. לטענת גוגל קלים יותר ב-30 אחוזים מכל משקפי ה-VR האחרים. המשקפיים מגיעים עם שלט ויהיו זמינים למכירה החל מנובמבר במחיר של 80 דולרים.

לצד מכשירי ה-Pixel ומשקפי המציאות המדומה הכריזה גוגל גם על הדור החדש של הסטרימר, Chromecast, שכעת יהיה מסוגל להציג תכנים ברזולוציית 4K עם HDR. ה-Chromecast החדש יקרא Chromecast Ultra, הוא נשאר דק וקליל כמו הדגם הקודם אך המחיר שלו התייקר והוא עולה 69 דולרים, בעוד שהדגם הרגיל עולה 35 דולרים.

הסטרימר החדש מהיר פי 1.8 מהדגם הקודם והוא גם יכלול כניסת איטרנט באמצעות מתאם מיוחד שיגיע בערכה. שירות ה-Google Play Movies גם צפוי להשתדרג ובקרוב יציע תכני 4K עם HDR ובסטנדרט הדולבי, שיתמכו בכרומקאסט החדש. הוא יהיה זמין לרכישה בעולם החל מהחודש הבא.

בגוגל רוצים גם להשתלט לכם על הבית ביחד עם Google Home, התשובה של החברה לעוזרת האישית "אמזון Echo". המנורה מעוצבת שנראית כמו כד ומתחברת לשקע החשמל בבית תחכה לפקודתכם. ברגע שתגידו "אוקי גוגל", המכשיר יעשה שימוש במיקרופונים לטווח הרחוק ותוכלו לבקש ממנו שיקריא את הפגישות, יוסיף מוצר לרשימת הקניות או יענה למיילים, יקבע מקום במסעדה ועוד. מחירו 129 דולרים וניתן להשיגו בארה"ב ובמדינות נוספות בעולם מתאריך 4 בנובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully