וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה או פספוס? מה חושבים בעולם על הסמארטפון החדש של גוגל?

6.10.2016 / 9:16

חלק מאתרי הטכנולוגיה התרשמו מהעוזרת הדיגיטלית החדשה, הרוב התרשמו לטובה מהמצלמה, אבל יש גם כמה נקודות חולשה שבגוגל לא ימהרו להדגיש - כמו אי-העמידות למים, למשל

צילום: מתוך ערוץ היו-טיוב של גוגל, עריכה: אוהד פיטר

יומיים חלפו מאז השיקה גוגל רשמית את שני מכשירי הדגל החדשים שלה - פיקסל ופיקסל XL - ונפרדה רשמית מהמותג "נקסוס", שליווה את החברה בשנים האחרונות. מכשירי הנקסוס היו ידועים כמכשירים אמינים עם התקנת אנדרואיד נקייה, שזוכים ראשונים לעדכונים של גוגל. בתחילת הדרך המכשירים היו מסובסדים על ידי גוגל, בניסיון להגביר את התחרות ואת כמות הרוכשים. כעת, כשגוגל כבר לא צריכה לדחוף בצורה אגרסיבית את מערכת ההפעלה אנדרואיד, החליטה החברה גם להיפרד מהמותג נקסוס ולצאת לדרך חדשה ועצמאית בתחום הסמארטפונים.

את המכשירים החדשים מתכננת גוגל לייצר בעצמה לראשונה ובאירוע ההשקה שהתקיים ביום שלישי החברה גם לא פספסה אף הזדמנות לעקוץ את אפל, שהשיקה לאחרונה את אייפון 7 ואייפון 7 פלוס. לדברי נציגי החברה, למכשיר הפיקסל מצלמת הסמארטפון הטובה ביותר (הישג שאפל גם מתגאה בו) ולמרות זאת הוא אינו סובל מבליטה בגבו. בנוסף הדגישו בגוגל שלפיקסל יש עדיין שקע אוזניות סטנדרטי ושאצלם לא תראו את ההודעה "נפח האחסון אזל" (מאחר ומשתמשי פיקסל יזכו בנפח בלתי מוגבל בענן באמצעות אפליקציית גוגל Photos).

לפיקסל מסך בגודל 5 אינץ' ברזולוציית Full HD, ולפיקסל XL מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית QHD. לשני המכשירים מסך מסוג Amoled וזיכרון לאחסון בנפח 32 גיגה או 128 גיגה. הם מצוידים בערכת השבבים סנאפדרגון 821 המתקדמת של קוואלקום, 4 גיגה זיכרון RAM והם יהיו המכשירים הראשוניפ שמגיעים עם העדכון למערכת ההפעלה אנדרואיד 7.1 נוגט. מחיר המכשירים יתחיל ב-649 דולרים.

לשני המכשירים מצלמת 12.3 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/2.0 ופיקסלים בגודל 1.55 מיקרון. בגוגל טוענים כי המכשירים קיבלו את הניקוד הגבוה ביותר במבחן איכות המצלמה DxOmark (ציון 89 לעומת אייפון 7 ו-7 פלוס שקיבלו 86). את כל זה מפעילה סוללה בנפח 2,770 מיליאמפר-שעה בפיקסל ו-3,450 מיליאמפר-שעה בפיקסל XL. הטעינה מתבצעת באמצעות חיבור USB-C ולטענת החברה, 15 דקות של חיבור לחשמל מספק 7 שעות עבודה.

המכשירים הללו אמנם טרם הגיעו רשמית לישראל, אבל לא מעט אתרי טכנולוגיה ובלוגרים בעולם כבר הספיקו לנסות אותם ואף לחוות את דעתם הראשונית. בעוד ברשת נשמעים קולות שאומרים כי זה המכשיר שיגרום לאנשים לנטוש את האקו-סיסטם של אפל לטובת אנדרואיד, בדקנו מה חושבים המומחים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"המצלמה עושה רושם ראשוני מדהים"

"את רוב הזמן בבדיקה ביליתי עם הפיקסל הרגיל", כתבו באתר הטכנולוגיה Engadget. "יש לו מסך קטן יותר ברזולוציית Full HD עם פאנל מסוג Amoled. היה נחמד לראות כאן מסך ברזולוציית QHD אבל הצבעים היו מספיק בהירים באזור ההדגמה העמום של גוגל, חוץ מזה אל דאגה מאחר והפיקסל XL מגיע עם מסך ברזולוציית QHD. הכול מרגיש נחמד וזורם, אבל זה מה שהייתם מצפים מסמארטפונים עם ערכת השבבים סנאפדרגון 821 ו-4 גיגה זיכרון RAM. בסך הכול, זוג המכשירים מצויד במספיק כוח כדי לספק גם את המשתמשים הביקורתיים". בסוגיית המצלמה האתר טרם הכריע אך "המצלמה עושה רושם ראשוני מדהים. התמונות שצילמתי עם מצלמת 12.3 מגה פיקסל הצליחו להגיע לרמת פרטים מאוד גבוהה שלא ציפיתי שתגיע ומצב ה-HDR+ עשה עבודה טובה בבהירות ובצבעים של התמונה. יתרה מכך, מצב ה-HDR שעובד כברירת מחדל, מהיר בצורה מפתיעה".

"מראה סולידי ככל הניתן"

לפי המומחים של אתר PcWorld, "15 דקות עם הפיקסל החדש של גוגל לא יכולים להגיד הרבה. לא על חיי הסוללה, לא על איכות המצלמה. אבל 15 דקות זה מספיק זמן כדי להרגיש שמצאתי מחליף לנקסוס 6P. ביליתי את רוב הזמן עם הפיקסל XL, יש לו מפרט זהה לאחיו הקטן מלבד גודל המסך והרזולוציה. ל-XL מסך מעט קטן יותר מלנקסוס 6P אך הטלפון החדש מרגיש ביד הרבה יותר קל ואפילו פחות עמיד. הפיקסלים מגיעים ללא הבליטה מאחורה, שמקיפה את המצלמה, מה שמעניק לו מראה חלק הכולל מלבן זכוכית בשליש העליון של הגב. הבליטה מאחורה בנקסוס לא הייתה משמעותית, אז אני לא יכול להגיד שהעיצוב החדש הוא שיפור עצום, אבל אם אתם אוהבים את הטלפונים עם מראה סולידי ככל הניתן, קרוב לוודאי שתעדיפו את העיצוב של הפיקסל. העוזרת החדשה של גוגל -Google Assistant - מגיעה בצורה מובנית במכשיר ואפשר להפעילה על ידי לחיצה ארוכה על מקש הבית. יש כאן את אותה אינטליגנציה מלאכותית שגוגל שילבה באפליקציית המסרים Allo, אך כאן מקבלים אותה במרכז מסך הבית בצורה נוחה הרבה יותר. העוזר של גוגל הולך להיות אפליקציית החיפוש והניווט המרכזית שלי, או בעצם האפליקציה המרכזית שלי להכול: ניתן לשלוח באמצעות העוזרת הדיגיטלית הודעות, לחפש תמונות ספציפיות באלבום התמונות, לקבל הכוונה ליעדים, מועדי הקרנת סרטים, להקריא את היומן ועוד. העוזרת הדיגיטלית זוכרת ועוקבת אחרי מה ששאלתם, כך שבמידה וביקשתם לחפש בן אדם מסוים בגוגל, ניתן גם לשאול פשוט "מה הגובה שלו" מבלי לציין את שמו".

"בדיוק מה שציפינו"

באתר AndroidPolice, המתמחה במכשירי אנדרואיד, לא נפלו אבל גם לא התאכזבו: "הסמארטפונים החדשים של גוגל הם בדיוק מה שציפינו שיהיו - הם יקרים, יש להם את החומרה הטובה ביותר והם כוללים עיצוב תעשייתי של גוגל. אז מה מקבלים תמורת 649 דולרים? חוויה שונה לחלוטין ממכשירי הנקסוס של שנה שעברה הוא לא יביא. הסאמרטפונים מתוכננים בהשראת הנקסוס עם ממשק דומה וגישה שיווקית דומה. אתם לא תרכשו את המכשיר החדש בגלל שבגוגל עשו שינוי בכל אסטרטגיית הסמארטפונים שלהם, אף על פי שבגוגל רוצים שתחשבו שהשינוי הוא עצום. העיצוב יקרוץ לחלק מהאנשים ולחלק לא. אני אדיש לגבי העיצוב, הם נראים בדיוק כמו סמארטפונים אחרים. ציפוי הזכוכית בחלקו האחורי מרגיש מאולץ מדי, אבל זה עדיין לא דבר שיהפוך אותו לפחות אטרקטיבי. מה שהופך את הפיקסל לסמארטפונים מעניינים לטעמי, זה שבגוגל לא התפשרו על המפרט הטכני. הם כוללים מעבד מהיר, מצלמה, נפח אחסון, קורא טביעות אצבע, תוכנה והטענה מהירים למדי. יש מעט סעיפים בהם אפשר להגיד שגוגל התקמצנו. המכשיר החדש של גוגל יכול למצב את עצמו בצדק מול האייפון".

"סורק טביעת האצבע מרגיש לא אפוי"

באתר גיזמודו הפופולרי כתבו בכותרת כי "גוגל פיקסל הוא הסאמרטפון המהיר ביותר שאי פעם החזקנו". בביקורת הקצרה התמקדו באתר בעיקר בעוזרת הדיגיטלית של גוגל: "העוזרת של גוגל מרשימה למדי. אתם לא צריכים להתעסק איתה יותר מדי או להתעצבן עליה. אם חיפשת קניון מקומי, העוזרת תדע ישר למנות את כל החנויות ליד ואפילו לדרג אותן. העוזרת לא מציקה עם שאלות שחוזרות על עצמן כמו סירי והתוכנה מבינה על מה דיברתם בעבר ותדע את ההקשר; זה אולי שיפור קטן אך בפועל ההבדל הוא עצום. המצלמה של הפיקסל בנויה היטב; היא מצלמת תמונות עשירות אפילו בתאורה הגרועה שהייתה באירוע. למעשה, זה נראה כאילו המצלמה ידעה להתמודד עם התאורה הגרועה יותר טוב מהמצלמה בשווי 1,500 דולרים שהבאתי איתי להשקה. הדבר היחיד שיוצא מן הכלל בפיקסל הוא סורק טביעת האצבע שמרגיש לא אפוי עד הסוף. וכמובן יש את העניין היחידי שמפריע ולא ברור כיצד ניתן להסבירו - אי-העמידות למים".

"ממשק חלק הרבה יותר"

לפי המומחים באתר הטכנולוגיה TechCrunch, "המסכים של הפיקסלים נראים מעולים. הצבע השחור היה עמוק, הודות לשימוש במסכי Amoled ושניהם מרוויחים מהלאנצ'ר החדש בו הכפתורים קטנים יותר, מעוגלים ותופסים פחות מקום. מערכת ההפעלה מהירה להפליא, יותר מכל מכשיר אנדרואיד אחר. גוגל לראשונה לוקחים בעלות גם על החומרה וגם על התוכנה, מה שמאפשר ככל הנראה ממשק חלק הרבה יותר. גם העוזרת הדיגיטלית של גוגל מהירה ולמרות רעשי הרקע היא התמודדה עם השאלות בצורה יפה. התרשמתי בעיקר מכך שאפשר לנהל איתה שיחה ולהמשיך לשאול שאלות הקשורות לנושא הראשוני. עוד דבר יוצא דופן היא המצלמה שהתמודדה בצורה יפה עם התנאים שהיו רחוקים מלהיות אופטימליים. פיקסל ופיקסל XL הם מכשירים טובים מאוד ובהחלט מסמנים את נקודת היציאה של גוגל אל עבר תחום החומרה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully