וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה שמרוויחה 3,900 שקלים בחודש: "שכנעו אותי לא לעזוב"

6.10.2016 / 11:13

"מי אתם אנשי הוראה המסכימים לעבוד בתת תנאים שכאלה? למה אף אחד לא מדבר? בשביל מה למדתי חמש שנים, בשביל מי אני עושה את התואר השני שלי?", כתבה מיכל קרמר בפוסט שגרף כ-11 אלף לייקים מאז פורסם אתמול

עריכה: שניר דבוש

בפוסט ארוך ונוקב, שהצליח להוציא אלפי גולשים מאדישותם, תקפה הגולשת מיכל קרמר את מערכת החינוך ואת העומד בראשה, שר החינוך ויו"ר "הבית היהודי", נפתלי בנט. הפוסט פורסם אתמול בצהריים וגרף יותר מ-11 אלף לייקים, כ-4,230 שיתופים ויותר מ-1,200 תגובות.

"אני מיכל. ואני בת 25. אני מורה לאנגלית במקצועי אבל מלמדת עוד שאר ירקות. ו.. אני די חדשה. אולי מאד חדשה במושגים שלך. סיימתי תואר ראשון בכבוד ובעוונותיי החלטתי לעשות תואר שני. השנה הגעתי לבית ספר חדש. מורה חדשה. צעירה. אולי מדי. בעיות משמעת, בעיות משמעת ועוד קצת בעיות משמעת. בכי. דמעות. שלי. לא שלהם. מורה חדשה. שעות של כתיבת מערכים. טלפונים של הורים. משובים. מבחנים. רגעים של אושר, שיחות עומק צחוק משותף והרבה מאד אהבה לילדים האלה. הם ממיסים אותי. פשוט. ביי ביי להולמס פלייס. לדייטים. ליציאות עם חברות. לכתיבת העבודות ולחלומות על התזה.

"1,622 ש"ח חדשים ממשרד החינוך. אז, כן. הייתה טעות. הורידו לי 1990 ש"ח מתוך ה 3980 המגיע לי למס הכנסה. באיזה קטע אתה מרשה לעצמך לטעות במשכורת שלי ושל חבריי והדבר מתקבל בשיוויון נפש? כאילו זה מובן מאליו שיהיו טעויות. ומה יהיה על השכירות, מים, חשבון החשמל, קניות לארוחת חג והגנים להורים שביננו. ומה אם הצ'קים היו חוזרים, היית משלם את הריביות? למה אני צריכה לבלות יום שלם בטלפונים בדאגה למשהו שמגיע לי ביושר? אתה היית צריך שם לרוץ אחריי כדי שאכנס לכיתה? שאומר מילה טובה ליונתן? שאתן חיבוק לטליה? שאדבר עם אמא של נאור? שאלמד אותם את ההבדל בין fact ל opinion? אני את החלק שלי בעסקה מילאתי. ביושר. הרבה מעבר. איפה אתה 'אח'?! איפה?! 3,900. לפני הורדות. באופק חדש. אז תגיד לי בנט, הבייביסיטר שלכם לא מרוויחה יותר?!".

שר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
המורה מפנה אצבע מאשימה לשר החינוך, הגולשים לא בטוחים שהוא הכתובת./פול צלמים, אמיל סלמן

"ומי אתם אנשים שמוכנים לעבוד בשכר כזה? מי אתם אנשי הוראה המסכימים לעבוד בתת תנאים שכאלה? למה אף אחד לא מדבר? בשביל מה למדתי חמש שנים, בשביל מי אני עושה את התואר השני שלי? בשביל מה יש לי השתלמויות וישיבות ומליאות? ומה כבר ביקשתי.. הערכה על העבודה שאני עושה? אני מבינה שאת המיליונים שלך לא עשית מחינוך. אני מבינה שכלכלת ישראל לא פורחת בזכותי ובזכות חבריי למקצוע. אבל אולי כן? אולי מי שלימד אותך לחלום, לשאוף, להתקדם, להעיז ולהיות בן אדם היה המורה שלך?

"זה הכל עניין של הערכה. אתה לא מעריך אותנו. זה הכל. לא רואה אותנו. שר חינוך שנמצא שם כי לא קיבל את הביטחון. אבל אני לוחמת. אני מתעקשת. ומנסה. ואומרת שאוהבת אתזה. ואותם. אבל עם האהבה שלי אליהם א"א לקנות בסופר, א"א גם לממן דלק לעבודה (חיפשתי בתלוש סעיף נסיעות. ראית אותו אולי?) עם אהבה א"א לחסוך לחתונה ולממן לימודים. תן לי סיבה להישאר במערכת. אני רוצה. אני אוהבת".

רבים מהגולשים תהו האם מדובר בניסיון לנגח פוליטית את בנט אבל הרוב הביעו את תמיכתם במיכל ובמצוקה שהיא הציגה. "כל אלה שאומרים שמורות מתבכיינות ויש להם יותר מדיי חופשים. בואו נראה אותכם גיבורים גדולים מגיעים יום אחד ללמד בכיתה. אני בטוחה שתהיו בנעליים של מורות וגננות תבינו", כתבה אחת המגיבות. גולשת אחרת תהתה: "בינינו, מי הולכת לעבודה בין שמונה לאחת, יש לה שעה חופשית באמצע היום ויום חופשי פעם בשבוע ומרוויחה סכום כזה? מי יוצאת לשלושה ימי חופש בראש השנה, יומיים בכיפור, שבוע בסוכות, שמונה ימים בחנוכה, שבועיים וחצי בפסח, יומיים בל''ג בעומר, יומיים בשבועות וחודשיים ביולי אוגוסט בתשלום?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully