וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פייסבוק מאזינה לשיחות שלנו? שאלנו את האיש שאחראי על זה בפייסבוק

7.10.2016 / 9:44

"אין ניטור של אף מילה. גם אם משתמש אומר שהוא רעב, אנחנו לא יכולים לדעת מה בדיוק הוא רוצה לאכול", אמר לנו סטן צ'ודנובסקי, מנהל מוצר ה-Messenger בפייסבוק. לגבי ווטסאפ אמרה עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל: "הסיפור לגבי ווטסאפ הוא מיתוס"

צילום מסך

מעבר לתלונות ולתביעות על עידוד הסתה (או לפחות אי-מניעה שלה בצורה גורפת), לאחרונה התמודדה פייסבוק גם מול מבול של טענות כי החברה מאזינה למשתמשיה בלי רשות באמצעות המיקרופון המובנה בסמארטפונים כדי למכור להם פרסומות מותאמות אישית. חלק מכלי התקשורת גם ביצעו כמה ניסויים כדי לבחון את הטענה והתוצאות לא היו חד-משמעיות.

"פייסבוק לא עושה שימוש במיקרופון, לא מצותתת וגם לא מנטרת מילות מפתח כדי להציע פרסומות", אמר לנו סטן צ'ודנובסקי, מנהל מוצר ה-Messenger בפייסבוק, בשיחה שהתקיימה במשרדי פייסבוק בתל אביב בשבוע שעבר. סטן ביקר בישראל ואמר כי "אין ניטור של אף מילה. גם אם משתמש אומר שהוא רעב, אנחנו לא יכולים לדעת מה בדיוק הוא רוצה לאכול. עם זאת, בארה"ב השקנו שירות תשלומים חדש וברגע שהמשתמש אומר לחבר שלו 'יהיה נחמד אם תשלם עליי', יקפוץ מסך שיציע למשתמש להעביר כסף לחשבון של חברו". סטן הבטיח שהשירות הזה הוא לא הדבר האחרון שעומד על הפרק: "אנחנו נדע לזהות הרבה מהכוונות של המשתמשים, גם מעבר להעברת הכספים. לא נדע לזהות 100 אחוזים אבל נדע לזהות ברמה גבוהה". או במילים אחרות: יש לפייסבוק את היכולת לדעת בדיוק על מה אנחנו מדברים אבל הם עדיין לא עושים את זה רשמית.

בשנת 2015 הייתה "פייסבוק מסנג'ר" האפליקציה שגדלה בקצב המהיר ביותר בארה"ב. מדי חודש נשלחים באמצעות האפליקציה 9.5 מיליארד תמונות ומתקיימות מיליארד שיחות בין בעלי עסק ללקוחות. אם זה לא מספיק, האפליקציה זוכה ל-10 אחוזים מנתח השוק של שיחות ה-VoIP בעולם כולו.

סמארטפון בלילה. ShutterStock
"לא, אנחנו לא עוקבים אחרי השיחות שלכם"./ShutterStock

לדברי סטן, "בשנים האחרונות, ובדגש על השנה האחרונה, אנחנו גדלים מאוד מהר. לפני כמה חודשים הכרזנו על מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש באפליקציית המסנג'ר ומאז עוד גדלנו בצורה משמעותית. הכפלנו את כמות המשתמשים שלנו מאוד מהר, רק לפני שנה וחצי עמדנו על חצי מיליארד משתמשים פעילים והיום אנחנו עם יותר ממיליארד".

גם לגבי ווטסאפ הועלו טענות כי בחברה מנטרים את המסרים שלנו. "אני לא רוצה להגיב לגבי ווטסאפ, אבל דבר אחד שאגיד זה שאין היגיון בטענות, אולי יש כאן חשש אבל הוא לא אמיתי. הודעות בווטסאפ מוצפנות ואין לנו דרך לנטר מילות מפתח ובאמצעותם להציע פרסומות. יש הרבה מיתוסים אבל אנחנו מנסים לוודא שלכל המשתמשים תהיה את הפרטיות הכי גבוהה שאפשר לשמור עליה ועל זה אנחנו גם מנסים לשמור".

מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר תאני הוסיפה: "הסיפור לגבי ווטסאפ הוא מיתוס והוא תפח יתר על המידה בעיקר בישראל וזה מובן בגלל האופי של המדינה. למעשה הכול מוצפן ואי אפשר לקרוא את אותן ההודעות".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully