וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום לפייסבוק ישראל יש כתובת מייל ואחריות משפטית

דורי בן ישראל

6.10.2016 / 13:12

"מעתה, מי שישלח כתב תביעה לכתובת הדוא"ל ISRAELLEGALPROCESS@FB.COM ופייסבוק לא תגיש כתב הגנה, יהיה זכאי לפס"ד בהיעדר הגנה - וכן אפשר לבצע גביה נגד פייסבוק בישראל"

פייסבוק. ShutterStock
מעכשיו הם גם מחויבים משפטית להגיב לטענות./ShutterStock

אם נתקלתם בשיימינג, הסתה או עבירה כלשהי נגדכם ברחבי הרשת החברתית, ואתם מחפשים דרך ליצור קשר עם פייסבוק ישראל, פייסבוק העולמית או פייסבוק אירלנד שאחראית על פעילות פייסבוק מחוץ לארה"ב וקנדה, בטח כבר שמתם לב שפייסבוק אינה נגישה בשום צורה למעט מנגנון הדיווח המוטמע באתר ומרכז העזרה המקוון שלה, שאף הוא אינו מספק דרכי יצירת קשר ברורים וישירים עם פייסבוק.

לרשת החברתית נוח שלא תיצרו איתה קשר, היא מעדיפה לעשות כסף ללא הצורך לתת דין וחשבון לאף אחד, גם במחיר של פגיעה בגולשים. בפייסבוק ישראל משליכים את האחריות על מטה פייסבוק באירלנד בהצדקה כי הוא זה שאחראי על כל פעילות גם בישראל. מיותר לציין כי גם לפייסבוק אירלנד אין כתובת או מספר טלפון ובפייסבוק ישראל מספקים כתובת פיזית בלבד.

למרות שפייסבוק ישראל מעסיקה מאות עובדים, ממוקמת במשרדים יוקרתיים במגדל רוטשילד 22 בתל אביב, מעסיקה משרד יח"צ מקומי (שלום תל אביב) ומגלגלת בישראל מאות מיליוני דולרים מדי שנה, פייסבוק ישראל מסירה מעצמה את האחריות. אך כעת חושף עו"ד גיא אופיר, כתובת מייל שאמנם תזכה את השולחים אליה למענה אוטומטי אך עדיין תחייב אותה משפטית, בהתאם להוראת בית המשפט ולפשרה שהושגה בין עו"ד אופיר לפייסבוק.

פייסבוק אירלנד מסמכים. מזבלה בלוג פרסום,
מתוך התביעה בין עו"ד גיא אופיר לפייסבוק./מזבלה בלוג פרסום

לאחר שליחת המייל תזכו למענה אוטומטי שנוסחו: "תודה על פנייתכם לפייסבוק אירלנד, זוהי תגובה אוטומטית. כתובת אימייל זו מיועדת להגשת מסמכים משפטיים לחברת פייסבוק אירלנד בישראל. אם אתם מעוניינים לדווח על תוכן, כדוגמת ספאם, תוכן פוגעני, הפרת זכויות יוצרים או פגיעה בפרטיות, הדרך היעילה ביותר היא לעשות זאת דרך הכלים המקוונים השונים של פייסבוק".

עו"ד אופיר, שמוביל מאבק תקשורתי ומשפטי נגד פייסבוק, פרסם את הדברים בפוסט בפייסבוק, לפיו: "הסדר הפשרה קובע כי משלוח הודעה או כתב טענות לכתובת האימייל של פייסבוק לעיל, תחשב המצאה כדין. המשמעות של שליחת אימייל לכתובת של פייסבוק פשוטה; מי שישלח כתב תביעה לכתובת האימייל "ISRAELLEGALPROCESS@FB.COM", ופייסבוק לא תגיש כתב הגנה, יהיה זכאי לפסק דין בהיעדר הגנה ויוכל לבצע גביה נגד פייסבוק בישראל. בנוסף, מי שישלח דרישה להסרת תוכן פוגעני לתיבת דוא"ל זו, ופייסבוק לא תסיר את התוכן הלא חוקי, אזי היא תחשב כמי שלא קיימה נוהל 'הודעה והסרה' וניתן יהיה להטיל עליה אחריות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פייסבוק אירלנד מסמכים. מזבלה בלוג פרסום,
התשובה שתקבלו במייל. היא אוטומטית אבל האחריות עדיין עליהם./מזבלה בלוג פרסום

אופיר מסביר כי "עד עתה כל מי שרצה להמציא כתב תביעה לפייסבוק, נדרש היה לקבל היתר המצאה מחוץ לתחום, הליך משפטי ארוך ויקר שלעיתים אורך שנים כאשר החברה הזרה נלחמת (ראו למשל מקרה אמזון שלקחו אותנו עד ביהמ"ש העליון והפסידו, וכך ירדו לטמיון שנתיים וחצי בשאלה האם המשפט יערך בישראל). מעתה, מי שישלח כתב תביעה לכתובת הדוא"ל, ופייסבוק לא תגיש כתב הגנה, יהיה זכאי לפס"ד בהיעדר הגנה (וכן אפשר לבצע גביה נגד פייסבוק בישראל)".

"בנוסף, מי שישלח דרישה להסרת תוכן פוגעני לתיבת דוא"ל זו, ופייסבוק לא תסיר את התוכן הלא חוקי, אזי היא תחשב מי שלא קיימה נוהל "הודעה והסרה" וניתן להטיל עליה אחריות. חשוב לציין, כי כל העולם יכול לפנות אל פייסבוק אך ורק באמצעות הכלים המקוונים שבאתר שלה, אבל אנחנו הישראלים, היחידים שיש להם בנוסף גם כתובת דוא"ל, וזאת בזכות המאבק שלנו שנשא פרי זה עתה" כך כתב אופיר בסטטוס שפירסם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully