וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר יותר, חזק יותר: בדקנו את השעון החכם החדש של אפל

שי מזרחי

10.10.2016 / 7:09

השורה התחתונה: אם יש לכם כבר שעון חכם של אפל, לא בטוח שמשתלם לכם לרוץ לקנות את החדש, אבל אם אתם שוקלים להתחיל לענוד שעון חכם, ואתם אוהבים ספורט, שווה לכם לשים לב לפיסת הטכנולוגיה המגניבה הזאת

צלמים זמניים מורשים

לצד השקת אייפון 7 ואייפון 7 פלוס, לפני כחודש, השיקה אפל גם את הדגם החדש של השעון החכם שלה. כמו תמיד, למרב הבאזז זכו מכשירי האייפון אבל זה ממש לא אומר שכדאי לכם להתעלם מאפל ווטצ' Series 2. אמנם במבט ראשון הוא נראה כמו הדגם הקודם, אבל לאחר שתשחקו איתו קצת תגלו שמדובר בשעון טוב יותר, שתכונותיו החדשות משדרגות את חוויות השימוש, בעיקר למי שמקפיד לעשות ספורט.

בשעון החדש שילבה אפל מעבד חדש ומהיר יותר, תצוגה בעלת בהירות כפולה פי שניים לעומת השעון הקודם, רצועות חדשות, מעטפת קרמית המגיעה בגרסה היוקרתית וצבעים חדשים. אבל אחד הפיצ'רים החדשים היותר יעילים זה רכיב הניווט הלווייני הפנימי.

גם הדגם הראשון של השעון, שיצא לפני כשנה וחצי, כלל פיצ'רים ספורטיביים אולם הפעם אפל שדרגה את השעון והוסיפה לו כמה תכונות משמעותיות. רכיב ה-GPS הפנימי מאפשר לעקוב אחר ההתקדמות בריצה או ברכיבה מבלי להיות מחוברים לאייפון. אם עד היום היינו צריכים לצאת לריצה עם האייפון בכיס, מחובר בבלוטות' לשעון, כעת אפשר להשאיר את הטלפון בבית. בבדיקה שלנו הפיצ'ר הזה עובד מעולה בהליכה ברחבי תל-אביב; גם תצוגת ההליכה על המפה הייתה מדויקת. שימו לב שרכיב ה-GPS מקצר משמעותית את חיי הסוללה של השעון.

שעון אפל 2. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
עמיד גם בפני מים-ים./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

יתרון משמעותי נוסף בדגם החדש של השעון זו העמידות למים. בניגוד לאייפון 7, שנחשב מוגן למים אבל מגיע עם אזהרה שלא לצאת איתו לשחיות ארוכות, השעון הזה מיועד לשחייה מאומצת גם במים מתוקים וגם במי-ים, בתקן ISO 22810:2010. זה אומר שהוא אטום עד לעומק של 50 מטרים, בשונה מתקן IP67 המוכר לכולנו משעונים חכמים אחרים.

שחיה בבריכה, שחיה בים, גלישת גלים, מקלחת או ריצה בגשם - אלו רק חלק מהפעילויות אותם אפשר לבצע עם השעון מבלי לחשוש לשלומו, גם אם אתם בבריכה מלאה בכלור. פעילויות אקסטרים המשלבות מים כמו סקי-מים, צלילה, רכיבה על אופנועי-ים ועוד עדיין אינן מומלצות שכן שילוב של מים ומהירות גבוהה עלול לחדור את מעטפת השעון.

כדי לבדוק את עמידות השעון למים קפצנו ראש לבריכת המים המלוחים בבריכת גורדון בתל אביב. מי-ים ידועים לשמצה כמזיקים מאוד למכשירים אלקטרוניים, גם אלו העומדים בתקן IP67. למעשה, מעטים המקרים בהם מכשיר העומד בתקן IP67 בא במגע עם מים מלוחים ויצא מזה בחיים. לפני הקפיצה לבריכה הפעלנו את נעילת המסך, המיועדת למנוע לחיצות לא רצויות במגע עם מים. הפיצ'ר עבד מעולה וכשחוזרים לעבוד עם השעון ניתן אפילו להרגיש את כמות המים המזערית הנפלטת מהרמקול.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדגם הקודם - עדיין שווה אבל החדש שווה יותר./מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד לשעונים רגילים, שעונים חכמים מאלצים אותנו לטעון אותם בסוף היום. בדגם החדש של השעון החכם של אפל, הסוללה מספיקה לשימוש של עד 18 שעות. בעבודה סבירה עם השעון, הגענו לסוף היום עם כ-50 אחוזי סוללה כך שלא היה צורך לטעון אותו במהלך הלילה, אבל כדי להכין אותו ליום חדש של עבודה אין ברירה אלא לנתק אותו מפרק היד לפני השינה. למרות שזמן העבודה השתפר, עדיין אי-אפשר להעביר יומיים בין טעינות.

השעון מגיע עם מערכת ההפעלה החדשה watchOS 3.0 ששודרגה משמעותית ביחס לגרסה הקודמת. טעינת האפליקציות מהירה בהרבה בהשוואה לשעון הקודם ובזכות מעבד S2 כפול ליבה, המהיר פי שניים מקודמו, ומסך בהיר פי שניים מקודמו, חוויית השימוש בשעון השתדרגה פלאים. בבדיקה שערכנו עלה שבהירות המסך מאפשרת עבודה נוחה תחת אור השמש.

יתרון משמעותי נוסף של השעון, שלא קיים בישראל, זה שירות התשלומים Apple Pay. במדינות בהן השירות פעיל, ניתן לבצע עסקאות מבלי לשלוח אפילו יד לכיס לשלוף את הארנק. לא בטוח שמשתלם לרוץ להחליף את השעון הישן בחדש אבל אם אתם שוקלים לקנות אחד, ואין לכם שעון של אפל, אין ספק שזה מוצר ששווה לשים אליו לב. השעון עוד לא עלה לישראל רשמית אבל זה אמור לקרות בקרוב ומחירו צפוי לעמוד על כאלפיים שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully