וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלק לפתיחה": אפל ניצחה את סמסונג בתביעה על העתקה

אילן גלר

10.10.2016 / 9:36

היחסים בין שתי ענקיות האלקטרוניקה מורכבים מאוד. מצד אחד סמסונג מוכרת לאפל רכיבים לאייפון, מצד שני הסמארטפונים שלה מתחרים באלו של אפל ומצד שלישי - הן תובעות אחת את השנייה בבית משפט כבר שנים

ShutterStock

למקרה שפספסתם, מאחורי הקלעים אפל וסמסונג מנהלות כבר שנים קרבות משפטיים אחת נגד השנייה בהאשמות שונות על גניבת פטנטים. השבוע אפל רושמת ניצחון נוסף במאבקה המשפטי נגד סמסונג: בית המשפט בארה"ב פסק בשנית (בעקבות ערעור) כי סמסונג הפרה פטנט של אפל הנוגע להפעלת מכשיר סמארטפון באמצעות "החלקה לפתיחה". הקנס שאותו תידרש סמסונג לשלם לאפל בעקבות ההכרעה עומד על כ-120 מיליון דולרים.

בית המשפט קבע כי סמסונג לא הצליחה להוכיח כי הפטנט של אפל "מובן מאליו", ועל כן לא ראוי לשמור על זכויותיה. עם זאת, סך הפיצוי נמוך בהרבה מהסכום שאותו דרשה אפל בתחילת המשפט - 2.2 מיליארד דולרים. בנוסף, כדאי לציין כי אפל עצמה כבר אינה משתמשת בפטנט, וב-iOS 10 תנועת ההחלקה לפתיחה הוחלפה בלחיצה נוספת על כפתור הבית.

ניצחון משפטי זה מצטרף לפיצוי נוסף, בסך 548 מיליון דולרים, אותו נדרשה סמסונג לשלם לאפל בעקבות הפרת זכויותיה בכל הנוגע לעיצוב מכשירי הסמארטפון. עם זאת, אפל וסמסונג הסכימו כבר בשנת 2014 לבטל את תביעותיהן מחוץ לארה"ב, והמלחמה המשפטית בין שתי הענקיות עומדת כנראה לקראת סיום.

כמו כן, במהלך כל התקופה - כולל לאחר הגשת התביעות - הוסיפו סמסונג ואפל לשתף פעולה, כשהחברה הקוריאנית מספקת לאפל רכיבים שונים כדוגמת מעבדים ומסכי מגע למכשיריה. לפי השמועות, עשויה סמסונג להיות הספקית העיקרית של מסכי OLED מתקדמים לאייפון 8 שיוצג בשנה הבאה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אייפון ליד גלקסי. ShutterStock
אייפון וגלקסי - יחסי אהבה-שנאה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully