וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזם הזה של פייסבוק גרם לצוות שלם של אפל להתפטר באותו שבוע

אילן גלר

21.10.2016 / 5:35

מיזם OCP של החברה נועד לקדם את עולם פיתוח החומרה, והוא זכה למעמד כה מיוחד בקרב מהנדסים שצוות מהנדסים שלם באפל התפטר במחאה כדי להגן עליו

מערכת וואלה!

פייסבוק מוכרת לרוב המשתמשים כחברה האחראית לרשת החברתית הפופולרית, אך תחת חסותה מתנהלים כמה פרויקטים צדדיים בעלי חשיבות רבה מאחורי הקלעים של תעשיית הטכנולוגיה. אחד מהם הוא מיזם בשם OCP - Open Compute Project; מטרתו היא ליצור פלטפורמה פתוחה וחופשית לייצור רכיבי חומרה, ולרכז מאמץ משותף בין כל המוחות הגדולים בתחום.

התוצר האחרון של המיזם הוא רכיב רשת (סוויץ') בשם Wedge 100, שפותח במקור עבור רשת המחשבים הפנימית של פייסבוק וכעת מוצע למכירה על ידי שותפות הייצור של החברה בסין. חשוב להדגיש כי פייסבוק אינה דורשת אחוזים מרווחי המכירות הללו, ואף מאפשרת לחברות אחרות לערוך שינויים במוצר המקורי ולשווק אותו מחדש תחת השם שלהן, מבלי שידרשו לבקש אישור לכך מאף גורם.

הפתיחות המרשימה הזו הפכה את OCP לתופעת קאלט של ממש בקרב מהנדסי החומרה, ואחד הסיפורים המפורסמים הוא על צוות ניהול הרשת של אפל, שביקש מהנהלת החברה לעשות שימוש ברכיבי OCP בשנה שעברה. לאחר שנענו בסירוב, בחר הצוות כולו להתפטר באותו שבוע.

כמה חודשים מאוחר יותר נכנעה אפל ובחרה להצטרף למיזם, אך עבור הצוות הוותיק שלה זה כבר היה מאוחר מדי. חברי הצוות המוחה הניחו את ארגזי הקרטון החומים עם העציץ, הדפדפת והשדכן במשרד משלהם והקימו סטארט-אפ בשם SnapRoute, המפתח חומרה לרשתות המבוססת על מוצרי OCP.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

גבר עם טאבלט ליד שרתים. ShutterStock
יאללה, קחו כמה אייפונים ובואו נעוף מפה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully