וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

176 האימוג'ים המקוריים הוכרו כיצירת אמנות

אילן גלר

1.11.2016 / 7:42

האימוג'ים, שנחשפו לראשונה בשנת 1999, יוצגו בלובי המוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק במהלך החודשים הקרובים, ולאחר מכן יועברו לתצוגת קבע באחד האגפים

צילום מסך

בשנת 1999, הרבה לפני מהפכת הסמארטפונים, הציגה רשת סלולר יפנית בשם "ניפון טלגרף" את האימוג'ים המקוריים. הם היו מורכבים מכמה פיקסלים פשוטים, והפכו במהרה ללהיט בארץ השמש העולה. נדרשו עוד כמה שנים עד שהטרנד היגר גם למדינות המערב והפך לשפה חדשה; כיום נחשבים האייקונים לאחת השפות הפופולריות ביותר בעולם, והשפה שגדלה בקצב המהיר ביותר.

השבוע החליטה גם האקדמיה להכיר בחשיבותם של 176 האימוג'ים המקוריים, והמוזיאון לאמנות מודרנית בניו-יורק רכש את סט האייקונים המקורי בכוונה להנציחו. "חלק ממטרת המוזיאון היא לאסוף ולהציג אמנות בת זמננו", הסבירו במוסד הנחשב. "חיינו היום מתרחשים במקביל בעולם הפיזי והדיגיטלי". האימוג'ים יוצגו בלובי המוזיאון במהלך החודשים הקרובים, ולאחר מכן יועברו לתצוגת קבע באחד האגפים.

176 האימוג'ים המקוריים. צילום מסך
האימוג'ים המקוריים מ-1999/צילום מסך

מדהים לראות את השינויים שהתרחשו מאז 1999. האימוג'ים הספיקו להפוך מאז לסטנדרט בין-לאומי המוכר בכל ארצות העולם. איכותם הגרפית השתפרה ללא-היכר, וכיום רשימת האייקונים המלאה כוללת לא פחות מ-1,800 סמלים שונים. בכל כמה חודשים מתעדכנת ומתווספים אליה אייקוני אימוג'י חדשים, אבל מקומם של 176 המופלאים מהניינטיז בהיסטוריה כבר הובטח.

גם רשת הסלולר היפנית הצליחה לא מעט בזכות המצאתה המקורית, וכיום היא מוכרת תחת השם NTT ונחשבת לחברת התקשורת השלישית בעולם ברווחיה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • אימוג'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully