וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא ייגמר לעולם: השיטות הפשוטות לחסוך מקום בסמארטפון

מייקי לוי

8.11.2016 / 8:03

נפח האחסון בטלפון שלכם הולך ואוזל וכבר אין לכם יותר היכן לשמור תמונות ומוזיקה? שנייה לפני שאתם נכנסים לפאניקה ריכזנו את כל הדרכים שייפנו לכם את האייפון והאנדרואיד

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: גוגל Photos)

קניתם סמארטפון עם נפח אחסון של 16 גיגה ללא אפשרות הרחבה? ובכן, אתם בצרות. מערכת ההפעלה צורכת נפח אחסון יקר. תוסיפו לזה את העובדה שבעידן צילום הווידאו ברזולוציית 4K או אפילו Full HD, אחרי שימוש קצר, יישאר לכם עוד הרבה פחות מקום ממה שנדמה לכם. גם אם יש לכם 32 גיגה לאחסון, לאחר מספר חודשים אתם עלולים לגלות שנגמר כבר המקום. אז מה עושים?

בדרך לענן: תמונות קטנות יותר

אחרי שבחרתם את נפח החשבון המתאים לכם, היכנסו אל תפריט ההגדרות, תמונות ומצלמה והפעילו את ספריית התמונות ב-iCloud. הפעילו גם את "שפר/י את ביצועי האחסון ב-iPhone". מעכשיו, ברגע שהאייפון יזהה שנפח האחסון הולך ואוזל והתמונות תופסות חלק ניכר ממנו, הוא יעלה אותן לענן. בספריית התמונות תראו תמונה ממוזערת ואם תרצו לצפות בה, תצטרכו להורידה משרתי ה-iCloud. כך הרווחתם גם תמונות שמגובות בענן וגם בזיכרון.

דרך נוספת לחסוך מקום באייפון, היא בעת צילום תמונות HDR. אם אתם משתמשים בפונקציה הזאת, שמרו רק את תמונת ה-HDR ולא את התמונה הרגילה. כיצד עושים זאת? חזרו אל תפריט הגדרות תמונות ומצלמה וכבו את "שמור תמונה רגילה".

אם אתם מוכנים להתפשר גם באיכות הווידאו, אתם יכולים להוריד את הרזולוציה ולחסוך עוד לא מעט מקום. במסך הגדרות תמונות ומצלמה, בחרו ב"צילום סרטים" והורידו את הרזולוציה ל-"HD 720p ב-30 תמונות/שניה". מעכשיו 30 שניות של צילום ברזולוציית 720p יתפוס לכם נפח של 60 מגה-בייט, בעוד שצילום 30 שניות ברזולוציית Full HD, תפס עד כה נפח של 130 מגה-בייט.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אייפון 7 פלוס. רויטרס
ותודה ל-iCloud/רויטרס

גם משתמשי האנדרואיד יכולים לחסוך בנפח אחסון. השירות המקביל של גוגל ל-iCloud, הוא הדרייב וה-Photos, שם תוכלו לקבל כמה גיגה לאחסון חינם או לשלם כמה דולרים בשביל מקום אחסון הרבה יותר גדול. ניתן להוריד שירותי גיבוי בענן כמו OneDrive שמגיע עם 15 גיגה-בייט חינם (שעובד גם באייפון, אגב). גם באמצעות שירות זה, תוכלו לגבות את התמונות בצורה אוטומטית. אם תרצו למחוק אותן, תיאלצו לבצע זאת ידנית. אם בכל זאת תרצו לכווץ את גודל התמונות, תוכלו לעשות זאת על ידי אפליקציה ייעודית כמו זאת, אך חשוב לגבות את התמונה המקורית לפני כן.

אם תרצו להוריד את רזולוציית הווידאו על מנת לחסוך מקום, תוכלו לעשות זאת באנדרואיד באפליקציית המצלמה עצמה. כדי לגשת אל התפריט הרלוונטי, פתחו את אפליקציית המצלמה (בחלק ממכשירי האנדרואיד יש צורך לעבור אל צילום הווידאו) ולאחר מכן היכנסו אל ההגדרות ושנו את רזולוציית הצילום.

פחות אפליקציות, יותר מקום

הידעתם שאפליקציית פייסבוק, שרובה מבוססת דווקא על הדפדפן, יכולה לתפוס לכם נפח של גיגה? למעשה האפליקציה שומרת קבצי מטמון כדי לטעון תמונות או תפריטים מהר יותר. אם תיכנסו לתפריט ההגדרות באייפון – כללי - אחסון ושימוש ב-iCloud - ניהול אחסון, תוכלו לראות את צריכת הנפח עבור כל אפליקציה. במכשירי האנדרואיד ניתן לראות זאת על ידי כניסה להגדרות ולחיצה על תפריט האפליקציות. בבדיקת שעשינו על המכשיר שלנו, אפליקציית פייסבוק תפסה נפח עצום של 930 מגה-בייט, סנאפצ'אט עם 681 מגה-בייט ואפליקציית המסנג'ר עם 322 מגה-בייט. מומלץ להסיר את האפליקציות במידה שאתם רואים שנפח האחסון שהן תופסות גבוה, ולאחר מכן להתקין מחדש.

פייסבוק. ShutterStock
שואבת מקום. אפליקציית פייסבוק/ShutterStock

באפליקציות הספציפיות האלו, כל הנתונים נשמרים על שרתי החברות ולכן לא תאבדו למעשה כלום. אך חשוב לשים לב שבאפליקציות אחרות שהתקנתם, ייתכן כי הנתונים לא נשמרים על גבי השרתים של החברות ולכן מחיקת האפליקציה תגרום לאיבוד כל הנתונים. אם יש לכם אפליקציות שאתם לא משתמשים בהן, זה הזמן לעשות סדר ולחסוך במקום.
באנדרואיד ניתן להוריד אפליקציות שמנקות את קבצי המטמון כמו האפליקציה הבאה וכך לחסוך בזיכרון בצורה משמעותית. האפליקציה תנקה את קבצי המטמון של האפליקציות כמו פייסבוק, סנאפצ'ט ואפילו זיכרון מטמון שמערכת ההפעלה שומרת.

אפליקציה נוספת שתופסת מקום מיותר היא אפליקציית ההודעות. בדקו כמה מקום אכן תופסת אפליקציית ההודעות במכשירכם, על ידי כניסה ל-Settings, משם בחירה ב-General ו-Storage & iCloud Usage. כעת לחצו על Manage Storage ותוכלו לראות את רשימת האפליקציות והשירותים, וכמה נפח תובע כל אחד מהם, כשאפליקציית ההודעות או Messages המובנית צפויה להיות בין הכבדות ביותר בראש הרשימה.

לאחר מכן, היכנסו להודעות, ובכניסה לכל אחת מהשיחות הקיימות תוכלו ללחוץ על Details בפינה הימנית העליונה. כעת תוכלו לראות בין יתר האפשרויות כמו שיתוף מיקום ומצב ביטול התראות מאיש הקשר, גם את הקבצים המצורפים הסודיים, שנוצרו לאורך ההתכתבויות עמו.

כדי למחוק קבצים ספציפיים תוכלו ללחוץ עליהם לחיצה ממושכת, ואז לבחור מבין האפשרויות שיופיעו על גבי המסך ב-Delete. לחיצה על Copy תאפשר לכם להעתיק את הקובץ למשלוח בכל אמצעי שתבחרו. כדי לבחור ביותר מקובץ אחד למחיקה, לחצו לחיצה ארוכה על אחד הקבצים ובחרו באפשרות More, כעת תוכלו לבחור בהקלקה כמה קבצים שתרצו, ולמחוק אותם בלחיצה על אייקון פח הזבל מימין למטה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה מקום תופסת כל אפליקציה באייפון./מערכת וואלה!, צילום מסך

הטריק הסודי באייפון

מכשיר האייפון שלכם מודיע כי שטח האחסון המובנה במכשיר עומד להסתיים? במקום לרוץ ולמחוק אפליקציות, תמונות, סרטונים וקבצי מוזיקה, הנה טריק מוזר שהחל לרוץ ברשת בסוף השבוע ועשוי לפנות לכם שטח אחסון יקר, מבלי שתאלצו למחוק דבר.

הצעד הראשון הוא לוודא שאכן נותרו רק מגה-בייטים ספורים של שטח פנוי במכשיר; תוכלו לעשות זאת על ידי כניסה לתפריט ההגדרות, משם לאפשרויות הכלליות (General) ולנתון המופיע תחת האפשרות שימוש (Usage).

כעת, חפשו את אפליקציית הסרטים של אפל, iTunes, במכשיר (תוכלו לעשות זאת על ידי הקלדת המילה iTunes בשורת החיפוש המופיע במסך הבית השמאלי ביותר). בחרו בסרט כלשהו, לא חשוב איזה, ואז נסו לשכור אותו (Rent). לאחר כמה שניות תקבלו הודעה על כך שאינכם יכולים לעשות זאת מפני שאין לכם די שטח אחסון במכשיר (הפתעה!), אך במהלך התהליך יתפנה מעט מהשטח הזה לצורך שימושן של אפליקציות אחרות.

איך בדיוק זה עובד? מסתבר שכ-iTunes מנסה להוריד למכשיר סרט קולנוע לצפייה, היא מוחקת באופן אוטומטי קבצים זמניים שלא טופלו עד אותו רגע. מחיקה זו אינה מספיקה לצורך צפייה בסרט, אך כן תוכל לעזור לכם לפנות מעט מקום בזיכרון המכשיר. שימו לב שלא להשתמש בטריק הזה כאשר יש לכם גיגה או יותר פנויים - שכן במקום לפנות עוד מקום בשטח האחסון, iTunes תגבה מכם תשלום מלא ותציג בפניכם את הסרט שביקשתם.

הישן והטוב: דיסק און קי

דיסק און קי כבר מזמן לא משמש רק לגיבוי המחשב האישי אלא גם לגיבוי סמארטפונים. ישנם כאלו שמצויידים בחיבור מסוג Micro USB או Lightning ובצידם השני USB רגיל שתוכלו לחבר למחשב. עבור מכשירי האנדרואיד, ניתן למצוא דיסק און קי מסוג MicroUSB או Type-C. המחירים מתחילים מ-24 שקלים לדיסק און קי בנפח 8 גיגה-בייט מסוגMicro USB ועד ל-175 שקלים בנפח 128 גיגה-בייט.

זיכרון פלאש של סנדיסק. AP
גם לסמארטפון. דיסק און קי/AP

משתמשי האייפון יכולים למצוא דיסק און קי עם חיבור Lightning, אך בשונה מהאנדרואיד, המחירים גבוהים הרבה יותר. לדוגמה, דיסק און קי בנפח של 16 גיגה-בייט של סאנדיסק, יעלה 149 שקלים. שלא כמו האנדרואיד, על מנת להשתמש בדיסק און קי לגיבוי האייפון, תוודאו שאתם רוכשים אחד שמגיע עם אפליקציה שדרכה ניתן להעתיק את התמונות. החברות המוכרות ביותר בתחום שמציעות את האפליקציה הן סאנדיסק ו-Transcend.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully