וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א חשפה את תיעוד הרובוט שלה מתפוצץ בגלל סוללה לא תקינה

אילן גלר

3.11.2016 / 6:28

למרבה המזל, הצוות שעבד על הרובוט יצא מהמעבדה בזמן התאונה. תוך כמה רגעים אדיפ רעילים ועשן שחור מילאו את החדר ואז אירע פיצוץ עז

צילום מסך

RoboSimian הוא רובוט חדשני שפותח והורכב על ידי סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, במטרה לשמש במקרי חירום כגון תאונה בכור גרעיני או טיפול בפצצות. מוקדם יותר השנה הפך הרובוט הניסיוני לסוג של פצצה בעצמו לאחר שסוללה לא תקינה גרמה לו להישרף בזמן שהיה מחובר לכבל הטעינה במעבדה. לצוותי הכיבוי נדרשו דקות ארוכות בכדי להתגבר על השריפה המסוכנת.

בסרטון, המתעד את רגע הפיצוץ, אותו העלתה נאס"א לרשת השבוע ניתן לראות כיצד הרובוט היקר מעלה עשן ואז תוך שניות בודדות בוער כולו. במהלך בערה זו השתחררו לאוויר חומרים כימיים מסוכנים, ועל כן צוותי הכיבוי שהגיעו למקום השתמשו במסכות גז. מטפים סטנדרטיים לא הועילו לכיבוי השריפה, ובסופו של דבר נדרש הצוות לגרור את הרובוט החוצה ולשטוף אותו במים.

בנאס"א מסבירים כי מקור התקלה הוא אחד מתאי הסוללה, שמשום מה העביר מידע שגוי למערכת האלקטרונית המפקחת על תהליך הטעינה. כך נוצר מצב שבו התאים נטענו עד עומס יתר, התחממו ובערו. מדובר כנראה בתקלה דומה לזו שליוותה את מכשירי הנוט 7 של סמסונג, אם כי כמובן שבמקרה זה הסוללה הרבה יותר גדולה, ועל כן הפיצוץ היה מסוכן יותר. "זה היה יכול להיות יום רע מאוד אם מישהו היה עומד ליד הרובוט בזמן הפיצוץ", העירה ליני לי, מנהלת התכנית לטיפול בתקלות בנאס"א.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רובוט של נאסא מתפוצץ. צילום מסך
למרבה המזל, הצוות בדיוק יצא להפסקה כשהתאונה התרחשה./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully