וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט מבפנים: חניון רובוטי שמחנה לבד - ככה זה עובד. צפו

אילן גלר

4.11.2016 / 6:19

זה בטיחותי יותר, מזהם פחות וממש מרשים לצפייה אבל לא בטוח שלחכות כמה דקות לרכב בכל פעם זה בילוי שמתאים לכל אחד. מה שבטוח - החניון הרובוטי הזה יכול להיות מאוד אפקטיבי בתל-אביב

צילום מסך

תל-אביב היא לא העיר היחידה בעולם שמתמודדת עם היעדר מקומות חניה וצפיפות איומה. אחד הפתרונות הנפוצים לבעיה זו הם חניונים רובוטיים, כמו זה של חברת Unitronics Systems שאופן פעולתו מודגם בסרטון וידאו מרשים במיוחד. תהליך החניה מתחיל כשבעל הרכב יוצא ממנו ומעביר את כרטיס המנוי במכונה הממוחשבת. ברגע זה, זרוע רובוטית מרימה את הרכב ומעבירה אותו באופן אוטומטי לתא חניה פנוי.

מתכנני החניון טוענים ליתרונות רבים: מערכת החניה האוטומטית נוחה יותר ואינה דורשת תמרונים לא נעימים בתוך חניון צפוף. היא גם חסכונית יותר במקום, שכן הרובוט אינו נדרש לדרכי גישה רחבות על מנת להחנות את המכוניות, ופעולתו מפוקחת על ידי תוכנת מחשב המסדרת את כל הרכבים באופן אופטימלי. זהו גם חניון בטוח להולכי רגל שאינם צריכים להסתובב בין המכוניות, והוא אפילו חוסך בזיהום אוויר שכן החניה נעשית בזמן שהרכב כבוי.

החיסרון הבולט ביותר של המערכת הוא הזמן שאותו נדרשים המשתמשים להמתין בכדי לקבל את רכבם בחזרה. כשהחניון נמצא בתפוסה מלאה, עשויות להידרש לרובוט כעשר דקות על מנת לשלוף את הרכב המבוקש. כמו כן, המערכת עלולה להיות משותקת לחלוטין בעת הפסקת חשמל.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

חניון רובוטי. צילום מסך
חסכוני במקום, בזיהום וגם בטיחותי יותר./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully