וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיילים של הילרי חושפים את הקשר בין יו"ר גוגל לקלינטונים

אילן גלר

3.11.2016 / 8:56

באחד המיילים המליץ שמידט לאנשי הקמפיין כי עליהם לשכור מתכנתים צעירים ומוכשרים לצורך מאמץ דיגיטלי, מייל אחר חשף כי גוגל תרמה את מטוס החברה כדי להטיס 20 תורמים עשירים לאפריקה

סיפור בדקה

שרשרת הדלפות המיילים מבכירי מטה הקמפיין של הילרי, שמקורה כנראה בפריצה שבוצעה על ידי האקרים הפועלים בשירות הממשל הרוסי, חושפת, מלבד חוסר האחריות של המועמדת לנשיאות ואנשי צוותה, גם קשרים ענפים בין מנהלי הקמפיין ומשפחת קלינטון, באופן אישי, לבין ענקית הטכנולוגיה גוגל ויושב ראש מועצת המנהלים שלה (ומנכ"ל החברה לשעבר) אריק שמידט.

המיילים חושפים כי בין הקלינטונים ושמידט התקיימו קשרים עוד מאז שנת 2008. הקשר הגיע לשיאו בתחילת 2014, אז הציע שמידט לקחת חלק פעיל בתכנון הקמפיין של הילרי לנשיאות ארה"ב. "אם נתחיל מוקדם, נהיה במקום חזק מאוד לבצע את הקמפיין על הצד הטוב ביותר", כתב שמידט לעוזרת הבכירה של הילרי, שריל מילס, שכמעט ללא ספק עדכנה את הילרי על התכתובת.

במייל נוסף שנשלח לגברת קלינטון ממנהל הקמפיין רובי מוק, מתפאר רובי בכך ששמידט מעוניין מאוד לקחת חלק בניהול הקמפיין, ואף מוכן לעשות זאת מבלי לדחוק את אנשי המטה האחרים החוצה, ומבלי לדרוש לעצמו קרדיט.

אריק שמידט עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. GettyImages
אריק שמידט עם ברק אובמה, נשיא ארה”ב. מחובר לשלטון./GettyImages

באחד המיילים המליץ שמידט לאנשי הקמפיין כי עליהם לשכור מתכנתים צעירים ומוכשרים לצורך מאמץ דיגיטלי. לדבריו, במטרה לשמור על גבולות תקציב סבירים, מוטב שהקמפיין לא יתנהל מתוך עמק הסיליקון. טרם הדלפת המכתבים הצהיר שמידט עצמו כי הוא תומך בהילרי לנשיאות, אך רק בחודש יוני האחרון ומבלי לחשוף את מעורבותו העמוקה בתכנון הקמפיין עוד מראשיתו.

בעוד שאריק שמידט הוא אדם פרטי, ואין מניעה חוקית כי יסייע לקמפיין של הילרי במקביל לתפקידו הבכיר בגוגל (אם כי בהחלט יש מקום לתהיות הנוגעות לקשרים בין קלינטון ואחד האנשים החזקים בתעשיית ההיי-טק העולמית) , הרי שחלק מתכתובת המיילים מעידה על קשרים ענפים בין משפחת קלינטון וגוגל עצמה. כך עולה, לדוגמה, כי בשנת 2015 אפשרה גוגל לביל והילרי קלינטון לעשות שימוש במטוס פרטי הנמצא בבעלות החברה לצורך טיסה לאפריקה.

לאותה טיסה הצטרפו בסופו של דבר 20 תורמים עשירים, שלקחו חלק נכבד במימון הקמפיין של הילרי. אנשי הקמפיין, אגב, שמחו על תרומתה של גוגל, אך בחלק מהמיילים הם גם מתייחסים לנטייתו של המטוס להתקלקל לעתים קרובות. עד כה בחרה ענקית הטכנולוגיה שלא להגיב לחשיפות אלו בנוגע ליחסיה עם הקלינטונים.

חשוב לציין כי בתחילת המרוץ לנשיאות נשמעו קולות שטענו כי גוגל מטה את הכף בתוצאות החיפוש לטובת המפלגה הדמוקרטית ואמנם קשר כזה לא נחשף, הקשר ההדוק בין החברה לזוג קלינטון מעורר תהיות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גוגל וקלינטון. מערכת וואלה!
מטוס של גוגל? יאללה תביא./מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully