וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחים מסבירים: כך תאריכו את חייו של המחשב הנייד

7.11.2016 / 8:41

איך לשמור על חיי הסוללה, איך לשמור על ניקיון הלפטופ, איך למנוע פגיעה ברכיבים רגישים ועוד - יש כמה הרגלים מגונים שכולנו צריכים להיגמל מהם כדי למנוע מהמחשב הנייד להיתקע או להיהרס. קבלו את הטיפים המנצחים של מומחי אתר מידרג

מערכת וואלה!

(בסרטון: כך תנקו מקלדת של לפטופ)

מחשבים ניידים הם כבר מזמן לא הוצאה חריגה ורבים מעדיפים לוותר על המחשב השולחני לטובת לפטופ. למרות שרובנו עושים בהם שימוש תכוף, יש לא מעט הרגלים שגורמים למחשב שלנו להיהרס מהר יותר. פנינו לטכנאי המחשבים המדורגים הכי גבוה באתר מידרג, הנתקלים בעשרות תקלות ביום, כדי לשמוע איך אפשר להחזיק את המחשב בחיים.

אל תטרידו את הסוללה

"סוללות לא תקינות הן אחת התקלות הנפוצות בלפטופים", מסביר עמי (236 חוות דעת). כדי לשמור על הסוללה הוא ושאר המומחים מציעים לבצע כמה פעולות פשוטות: קודם כל, אין סיבה לטעון את הסוללה אחרי שהגעתם ל-100 אחוזים. אם אתם עובדים קבוע כשאתם מחוברים לחשמל, נתקו את הסוללה מהמחשב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שמרו על הניקיון

כמו כל מכשיר חשמלי, גם המחשב הנייד שלכם מעדיף להישאר נקי. תקלות רבות מתרחשות במחשב בגלל לכלוך, אבל תקלות רבות עוד יותר מתרחשות בגלל ניקיון לא ראוי. לדברי גיא (600 חוות דעת בציון ממוצע של 9.73), "תפסיקו לנקות את המחשבים והמקלדות עם מטליות רטובות, וגם אם אתם מנקים עם מטלית יבשה, עדיף לעשות זאת כשהמחשב כבוי". את המסך, לדבריו, אסור לנקות בהתזה ישירה עליו. "זה פשוט הורס אותם, ולפעמים בכלל אי-אפשר לתקן. תתיזו את החומר על מטלית ונגבו איתה בעדינות את המסך".

טיפ מומלץ נוסף הוא פשוט להפסיק לאכול ולשתות מעל המחשב. עמי מסביר שלקוחות רבים מגיעים אליו עם תקלה יקרה במקלדת שנובעת מנוזלים שנשפכו. " נראה שהמחשב עובד אבל בפנים החלקים נרטבו או במקרים גרועים יותר גם הפכו להיות דביקים, וזה נזק שיגרום לתקלות חוזרות ויקרות", הוא מסביר.

אילוסטרציה. ShutterStock
זהירות עם הקפה/ShutterStock

אם כבר נשפך לכם הקפה על המקלדת, נגבו בהקדם. זה שהמחשב עובד ברגע זה לא אומר שלא צפוי להיגרם נזק בהמשך. אם אתם מנסים לייבש אותו עם מייבש שיער, שימו לב שאתם משתמשים באופציית האוויר הקר בלבד - אוויר חם עלול להמיס את חלקי המחשב העדינים. אם המקלדת התמלאה בפירורים ואבק, אל תתפתו להפוך את המחשב ולהכות בה. זכרו - לא מדובר במקלדת של מחשב נייח. מתחת למקלדת במחשב הנייד נמצאים כל רכיבי המחשב העדינים וכל דפיקה עלולה לגרום לנזק לחומרה. מומלץ לנקות עם מטלית יבשה, עם מברשת בעלת שיערות ארוכות או עם מכל לחץ אוויר.

נקודת תורפה נוספת במחשבים ניידים הם פתחי האוורור, שמתמלאים אבק ונסתמים. מומלץ לנקותם עם מברשת או לחץ אוויר כל כמה חודשים. אם יש לכם בבית חיית מחמד, הלכלוך מצטבר אפילו יותר מהר ואת השיערות הארוכות אפילו קשה יותר לנקות אז תקפידו על ניקוי קליל קבוע; חבל שתגיעו למעבדה בגלל לכלוך.

די לאלימות

"הרבה תקלות נובעות ממכות בגוף המחשב", מספר גיא. לדבריו, חשוב להצטייד בתיק מגן איכותי, במיוחד אם אתם נוטים להסתובב הרבה עם המחשב. חשוב לשים לב לסוג הכונן הקשיח שיש במחשב; כוננים רגילים רגישים הרבה יותר לתנועה ומכות מכונני SSD מתקדמים. אם אתם משתמשים במחשב לפרקים, כמו במעבר בין שיעורים באוניברסיטה, עדיף לא לנוע כשהמחשב במצב שינה; זה אמנם חוסך זמן בהדלקה של הלפטופ אבל הוא חשוף יותר לפגיעה. "בזמן השינה המחשב בעצם עדיין עובד וצורך חשמל", מסביר גיא. "זה מקצר את חיי הסוללה, עלול לגרום לתקלות בדיסק הקשיח וגם גורם לבלאי מהיר". בנוסף, עדיף לעבוד על משטחים קשיחים ואף פעם לא על שמיכה או כרית - זה חוסם את פתחי האוורור ומכניס לכלוך לפתחי המחשב. הסיכוי לנפילה גם עולה אם הלפטופ מונח על משטח לא ראוי. אם נדמה לכם שהמחשב לא מגיב כלל, במיוחד אחרי שהוא חוזר ממצב שינה, אל תמהרו לטכנאי. הוציאו את הסוללה לכמה דקות, החזירו אותה ובמקרים רבים הוא יקום לתחייה. בנוסף, אחסנו את המחשב בצורה חכמה; כמו כל מכשיר חשמלי אחר, אם תשאירו אותו באוטו - בשמש - חייו יהיו קצרים.

אתר מידרג פעיל משנת 2003 ומדרג בעלי מקצוע לפי חוות דעת של לקוחות מאומתים. באתר יש היום יותר מ-340,000 חוות דעת ב-50 ענפים שונים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully