וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקפיים האלה מסוגלים לשכנע תוכנת זיהוי פנים שאתם מישהו אחר

אילן גלר

9.11.2016 / 8:34

עיצובן הייחודי גרם לתוכנות האבטחה לחשב באופן שגוי את תווי הפנים וצבעי העור של הנסיינים. כתוצאה מכך, הצליחה אחת הנסייניות, אישה ממוצא אסייתי, לשכנע את התוכנה כי היא למעשה ממוצא ערבי

צילום מסך

מערכות לזיהוי פנים הן היום נדבך חשוב במערכי האבטחה של מבני ציבור ונמלי תעופה, אך מתברר כי הן עדיין סובלות מנקודות תורפה חמורות. צוות של חוקרים באוניברסיטת קרנגי מלון האמריקנית הצליח לפתח משקפיים, פסיכדיליים למדי, שב-90 אחוזים מהמקרים הצליחו לשבש את פעולתן של מערכות הזיהוי הללו, ואף לשכנע אותן כי מרכיב המשקפיים הוא למעשה אדם אחר.

משקפי הפלסטיק אומנם לא נראות אופנתיות במיוחד כיום, אך עיצובן הייחודי גרם לתוכנות האבטחה לחשב באופן שגוי את תווי הפנים וצבעי העור של הנסיינים. כתוצאה מכך, הצליחה אחת הנסייניות, אישה ממוצא אסייתי, לשכנע את התוכנה כי היא למעשה ממוצא ערבי. במקרה אחר, סברה תוכנת זיהוי הפנים כי השחקנית מילה ג'ובוביץ היא העומדת מולה.

עיצובן הייחודי של המשקפיים נוצר באופן אוטומטי על ידי אלגוריתם ממוחשב, והן הודפסו על קרטון באמצעות מדפסת הזרקת דיו סטנדרטית. עלות כל זוג משקפיים שנוצר בשיטה זו עומד על מעט יותר מ-20 סנטים בלבד. "ככל שאנו נשענים יותר על טכנולוגיה, אנו נוטים לשכוח שלעתים היא יכולה להיכשל", כתבו החוקרים. "במקרים מסוימים, כישלון שכזה עשוי להיות טראגי ולסכן חיים. העבודה שלנו מוכיחה כי אינטליגנציה מלאכותית חשופה למתקפות".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

משקפיים נגד זיהוי פנים. צילום מסך
מתברר שהתוכנות האלה לא כאלה חכמות./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully