וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלת הפנים הראשונה בעולם שהודפסה בתלת ממד בעזרת סמארטפון

אילן גלר

7.11.2016 / 9:37

"איבדתי את כל האמון בעצמי ושקעתי בדיכאון עמוק", הוא סיפר. "כל כך התרשמתי מהתוצאות של הטיפול החדש, שממש בכיתי בפעם הראשונה שניסיתי את המסכה"

צילום מסך

קרליטו קונסיאו, בן ה-54 מברזיל, אובחן לפני שמונה שנים בסוג מסוכן במיוחד של סרטן, שהחל להתפשט במהירות בפניו. ניתוח דחוף ומציל חיים הצליח לעצור התפשטות זו ומנע ממנה להגיע אל מוחו של קרליטו, אך הותיר אותו ללא עינו הימנית ועם צלקת איומה. במשך השנים שחלפו לאחר הניתוח, השתמש השורד בתותבת פלסטיק פשוטה, ולא משכנעת, שהתנתקה לעתים קרובות.

בחודש פברואר האחרון, הוצע לקרליטו להפוך לנסיין הראשון של תהליך חדש לגמרי: הדפסת פנים באמצעות מדפסת תלת-ממד, על בסיס שרטוט שיוכן עבורו תוך שימוש בסמארטפון. התותבת החדשה שנוצרה בתהליך זה הצליחה לחולל מהפכה אדירה בחייו. "איבדתי את כל האמון בעצמי ושקעתי בדיכאון עמוק", הוא סיפר. "כל כך התרשמתי מהתוצאות של הטיפול החדש, שממש בכיתי בפעם הראשונה שניסיתי את המסכה".

מטרת הניסוי המסקרן היא לפתח טכניקה חדשה, שתהפוך את ייצורן של תותבות תלת-ממדיות לזול ופשוט בהרבה מהיום. בזמן שהדפסה תלת-ממדית רגילה של איברי גוף עשויה לעלות מאות אלפי דולרים, התהליך החדש מאפשר הדפסה באיכות דומה ובמחיר נמוך הרבה יותר. השלב הבא, לאחר השלמת הניסוייים, יהיה הכשרת כמות גדולה ככל האפשר של טכנאים שיוכלו לקיים את התהליך החדש בארצות העולם השלישי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

השתלת עין. צילום מסך
"בכיתי בפעם הראשונה שניסיתי את המסכה?./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully