וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכול להיות שמצאו דרך להפוך את כל הביוב שלנו לדלק

29.11.2016 / 8:42

התהליך הכימי הייחודי משחזר למעשה את אותם התהליכים שמתרחשים במשך מיליוני שנים במעמקי האדמה, והובילו ליצירתו של נפט טבעי

צילום מסך

האם ייתכן כי בעתיד נוכל ליהנות מאנרגיה כמעט בלתי מוגבלת הודות לדלק העשוי מצואה אנושית? חוקרים במעבדת מחקר אמריקנית סבורים כי התהליך הכימי החדש שפיתחו יאפשר ייצור של עד 30 מיליון חביות נפט בשנה מביוב, אותן ניתן יהיה להפוך בקלות יחסית לדלק עבור מכוניות. התהליך מאפשר יצירת אנרגיה נקייה, כמו גם טיפול במצבורי שפכים שכיום זורמים לים או לנחלים.

התהליך הכימי הייחודי משחזר למעשה את אותם התהליכים שמתרחשים במשך מיליוני שנים במעמקי האדמה, והובילו ליצירתו של נפט טבעי. כמובן שההמצאה החדשה מאפשרת לקצר את התהליך לכדי מספר שעות או ימים, תוך שימוש בלחץ וחום גבוהים במיוחד. המכונות הנדרשות לצורך ייצור הדלק מנוזלי הביוב אינן יקרות במיוחד ולא ידרשו תחזוקה רבה, כך שהאנרגיה המתקבלת לא רק נקייה, אלא גם זולה.

מי ביוב הנשפכים מהחברות ליד שכונת מגורים בבאר שבע. שי שוקרון, מערכת וואלה! NEWS
בקרוב: כל זה יהפוך לדלק?/מערכת וואלה! NEWS, שי שוקרון

מתי נוכל להתחיל ליהנות מדלק זול במיוחד, העשוי מהפסולת שלנו? הפיתוח נמכר לגורם מסחרי המקווה להקים תחנת עיבוד שפכים ראשונה כבר במהלך שנת 2018, ובהשקעה צנועה יחסית של כתשעה מיליון דולרים.

"אם הטכנולוגיה הזו תתגלה כהצלחה, תחנות עיבוד עתידיות יוכלו לסייע לנו לעמוד ביעד של ייצור אנרגיה באפס זיהום אוויר, אפס ריחות רעים ואפס משקעים מסוכנים", הצהיר דרל מוסאטו, ראש ועדת השירות הציבורי בעיר ונקובר שבקנדה - שתהיה אחת הראשונות לנסות את הטכנולוגיה החדשה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully