וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית של טסלה הפכה לכדור אש - בגלל הסוללה. צפו

אילן גלר

8.11.2016 / 10:09

הסוללות הגדולות התלקחו במהירות לאחר שהרכב עבר את התאונה, התפרקו בסדרה של פיצוצים במהלכם עפו חלקי מתכת ופלסטיק למרחק של עד 30 מטרים מהרכב

מערכת וואלה!

בשבוע שעבר התרחשה תאונה קטלנית בעיר אינדיאנפוליס שבארה"ב, כשמכונית מתוצרת טסלה התנגשה במהירות גבוהה בעץ לצד הדרך. הפגיעה החזיתית גרמה למותם המידי של הנהג ונוסע נוסף ברכב, אך ייתכן שגם אם היו מצליחים לשרוד את התאונה עצמה, השניים היו נהרגים כשהמכונית החשמלית הפכה לכדור אש, שנדרשו שעות רבות כדי לכבותו.

מקור השריפה הוא הסוללות שבלב המערכת, המספקות את האנרגיה הדרושה לצורך הפעלת המנוע החשמלי. אלו התלקחו במהירות לאחר ההתנגשות, והתפרקו בסדרה של פיצוצים במהלכם עפו חלקי מתכת ופלסטיק למרחק של עד 30 מטרים מהרכב.

קווין ג'ונס, מפקד כוח הכבאים המקומי, הסביר כי שריפות בהן מעורבות סוללות מהסוג שבו משתמשת היצרנית טסלה הן מסוכנות במיוחד, שכן במהלך הבעירה מגיעים החומרים הכימיים שבתוך הסוללה לטמפרטורות קיצוניות, ונדרשות כמויות עצומות של מים כדי לכבות אותן.

הכבאים דאגו להבהיר כי תאונות מסוג זה מסתיימות לעתים קרובות בשריפה מסוכנת גם כשמדובר במכונית רגילה, עם מנוע בנזין. כמו כן, מחברת טסלה נמסר כי במקרה זה לא הופעלה מערכת הטייס האוטומטי של המכונית, ואם הייתה פועלת ייתכן בהחלט שהייתה יכולה להציל את חייו של הנהג, שבחר לנסוע במהירות גבוהה הרבה יותר מזו שתנאי הדרך אפשרו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

שריפת סוללה רכב טסלה. מערכת וואלה!
טוטאל לוסט./מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully