וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קונים נשק, סמים ומזמינים חיסול ברשת? הצצה לתוככי הדארקנט

10.11.2016 / 17:10

ממש מתחת לאף של כולנו מתנהל לו עולם אפל המציע מסחר בנשק וסמים. יצאנו למסע בתוך הרשת האפלה והגענו לאתרי מסחר בקאנביס, מצאנו סכין שניתן להגניב למטוס ואפילו הציעו לנו שכיר חרב שייפטר מהבוס. כך זה עובד

ראובן קסטרו

רובנו מאמינים שגבולות האינטרנט מוגדרים על ידי תוצאות החיפוש של גוגל, פייסבוק ומה שביניהם - אך מתחת לפני השטח הרשת הרבה יותר רחבה. הרשת האפלה (דארקנט) זה הכינוי שניתן לעולם המוצפן שמשמש האקרים, עבריינים וגם מתנגדי משטר במדינות פחות דמוקרטיות. אבל צריך להבין שבסופו של דבר, מדובר בשכבה מאובטחת של האינטרנט שלא קשה להגיע אליה אבל צריך לדעת איך.

לאתרי דארקנט לא ניתן להגיע באמצעות דפדפנים רגילים ולא באמצעות מנועי חיפוש כמו גוגל. הרשת האפלה היא אוסף של התקשרויות המתקיימות באמצעות טכנולוגיית P2P (עמית לעמית). הגלישה בדארקנט מתבצעת באמצעות דפדפן בשם תור (Tor) המנתב את הגלישה דרך מחשבים אחרים וכך לא ניתן לעקוב אחר כתובת ה-IP של הגולש.

הדארקנט מוכרת בעיקר כרשת מחתרתית המשמשת קבוצות פוליטיות מתנגדות ממשל וגם כר פורה לפעילות לא חוקית כמו סחר בסמים, תכנון ותיאום של מתקפות סייבר, ולעתים גם התרברבות עליהן.

גיא מזרחי, האקר ומנכ"ל חברת סייבריה שעוסקת בעולם הסייבר ואבטחת מידע, מסביר ומדגים באולפן וואלה! NEWS איך זה נראה ומה אפשר לעשות שם. בעזרתו גלשנו לתוך העולם האפל, אחרי שהורדנו את דפדפן תור ויצרנו זהות חדשה ואנונימית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה הרעל שלכם? התשלום - בביטקוין./מערכת וואלה!, צילום מסך

מה מוצאים שם?
בדארקנט יש אתרים רגילים וגם אתרים פחות לגיטימיים. בהדגמה שלנו, נכנסו לאתר שהציע לנו לקנות סמים, נשק ופריצה לחשבונות פייסבוק של אנשים או חברות לבחירתנו. שם נתקלנו גם בעסקה לקניית סכין שלא יזוהה על ידי גלאי מתכות ומיועד להסתרה בארנק. באתר אחר, ראינו איך בקלות יחסית אפשר לקנות קנאביס ממגוון רחב של מוכרים ברשת בסכומים שונים.

דוגמה נוספת, ואולי מטרידה יותר, שנתקלנו בה היא אתר בשם REVENGE S. MITH שבו קיבל אותנו המוטו: "אל תתעצבן. תנקום". שם הציעו לנו להיפטר או לפגוע במתחרים עסקיים, אקסים טורדניים, חברים בוגדניים או סתם מהבוס המציק. לגולש מציעים שם שלוש חבילות: הבסיסית - פגיעה פיזית מתונה באדם ב-3,500 דולרים, חבילה מתקדמת - גרימת סבל מתמשך לטווח ארוך ב-7,500 דולרים וחבילת הפרימיום - מחיקה, כלומר רצח מוזמן תמורת 20 אלף דולרים.

איך מקבלים את הסחורה הלא כל כך חוקית?
בדרך כלל בדואר רגיל. לעיתים לסוחר יש דרכים אחרות להעביר לך את הסחורה כמו להניח את זה במקום מסוים ובזמן מסוים ועוד שלל דרכים יצירתיות. וכן, יש גם ישראלים שמוכרים שם ומוכנים לעשות משלוח עד הבית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איזו חבילה תרצו לבחור באתר של המחסל? זו שתגרום לסבל מתמשך או רגעי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך מתבצע התשלום?
בדארקנט בדרך כלל משלמים בביטקוין, המטבע הווירטואלי, שלא ניתן לאתר את זהות בעליו ופרטי עסקאות שביצע באמצעותו.

האם המוכרים אמיתיים והסחורה אמיתית - איך יודעים שלא מדובר ברמאים שייעלמו עם הכסף?
אין דרך לדעת. יש המון רמאויות, אלו לא בדיוק אנשים נחמדים. מהרגע שהעברנו את הכסף אין דרך חזרה (כאמור, המסחר בביטקוין בלתי ניתן למעקב). למרות זאת, באתרי מסחר מסויימים מציעים ליווי עד קבלת המוצר דרך מתווכים שדואגים שהמוכר יקבל את הכסף רק אחרי שהקונה יאשר את קבלת הסחורה.

למה לא מפילים את הרשת הזאת?
קודם כל יש בה המון שימושים לגיטימיים. במקור היא לא נועדה לעבריינים אלא לגלישה אנונימית ברשת. העולם התחתון השתלט עליה בדיוק בגלל זה. כמעט בלתי אפשרי להפיל אותה בגל האופי שלה (P2P) למרות שמדינות מסויימות מנסות לחסום אותה.

האם הגלישה בדארקנט היא חוקית?
אין שום בעיה עם כניסה לדארקנט מתוך מניעים של סקרנות או לצורך מחקר - כל עוד לא עברנו על החוק וקנינו (וגם קיבלנו) סחורה לא-חוקית. בנוסף, יש סחורות שחוקיות במדינות מסוימות ולא-חוקיות במדינות אחרות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצים להשתלט למישהו על פרופיל הפייסבוק? רק תבחרו האקר מהרשימה./מערכת וואלה!, צילום מסך
גיא מזרחי, האקר ומנכ"ל חברת סייבריה. ראובן קסטרו
סחורה לא חוקית מגיעה דרך דואר ישראל. גיא מזרחי/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully