וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק חסמה שורה של אושיות פייסבוק כי כתבו "קוקסינלים"

דורי בן ישראל, מזבלה

10.11.2016 / 14:42

לא ברור מה גרם לרשת החברתית להפעיל את מנגנון הצנזורה דווקא על אותם פרופילים פופולריים, ולא על אלפי הגולשים האחרים שכתבו את מילת הגנאי, מאחר וחלק מהפוסטים שהביאו לחסימה הם בני כמה שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פריד, רסל, ציפריס, זמרי ופתחי - פייסבוק הזכירה להם פוסטים נשכחים./מערכת וואלה!, צילום מסך

ביממה האחרונה, פייסבוק חסמה את הפרופיל של אושיות רשת פופולריות במיוחד, בהם אבנר רסל, יותם זמרי, נועם פתחי, רז ציפריס ונדב פריד. כולם נחסמו על סטטוסים ישנים, שצברו אבק בארכיון הפיד, ופורסמו בשנתיים עד שבע שנים האחרונות. כולם גם כללו את המילה "קוקסינל" על שלל הטיותיה: "קוקסינלים, קוקסינל, קוקס, קוקסינלית, קוקסי" וכו'.

על פי דפוס החסימה, עולה כי מדובר רק במשתמשים שמוגדרים כ"בעלי פרופיל גבוה" (High Profile Users), דהיינו אושיות פייסבוק. גל החסימות הזה מחזק את הטענה, שעלתה בחודשים האחרונים, כי מדובר בקמפיין חיסול ממוקד, במיוחד לאור העובדה שמאות אלפי גולשים אחרים שהשתמשו במילה הגנאי לא נחסמו.

רז ציפריס, מהממיסטים המוכרים בפייסבוק, נחסם זו הפעם השלישית בחודשים האחרונים לתקופה של 30 יום, הפעם בגלל סטטוס שפירסם לפני כשנתיים. לאחר החסימה פירסם ציפריס סטטוס נוקב בו האשים את פייסבוק כי היא פוגעת בחופש הביטוי שלו וכי חסימתו נובעת מחיסול ממוקד של אישים כדוגמתו. גם את הסטטוס שהופנה לפייסבוק, הרשת החברתית הסירה כמעט מיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט שפרסם ציפריס ונמחק גם הוא./מערכת וואלה!, צילום מסך

נדב פריד, מנהל עמוד הפייסבוק הפופולרי "חיילים מצייצים" גילה לתדהמתו כי גם פרופיל הפייסבוק שלו נחסם ל-30 יום בעקבות סטטוס שפירסם כשהיה בכיתה י', לפני 6 שנים. גם במקרה הזה הסטטוס של פריד הכיל את המילה "קוקסינלים". אבנר רסל, גם הוא מוכר מאוד בפייסבוק, נחסם בעקבות שימוש דומה במילה, בשונה מזמרי, פתחי, פריד וציפריס, רסל - שזוהי אחת החסימות הראשונות שלו - הוגבל מפעילות לשבעה ימים.

בפייסבוק לא הודיעו על סינון אוטומטי או הכנסת המילה "קוקסינלים" למאגר המילים האסורות. כאמור ישנם איזכורים למילה במאות אלפי סטטוסים ברחבי הרשת החברתית שלא הניבו חסימה של כותביהם. לפי ציפריס, הסטטוס שהוסר הוצג לחברים בלבד, שבאופן גורף כולם הם "מעריציו" ו"אוהדיו" והסיכוי שאחד מהם יגיש דיווח על סטטוס שכזה הוא אפסי. תוסיפו לכך את העובדה שציפריס הוא לא היחיד שנחסם, והרי לכם חיזוק נוסף לטענה כי אכן מדובר בפעולה ממוקדת ולא בגחמה אלגוריתמית.


פורסם במקור באתר "מזבלה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסטים שחסמו את אבנר רסל./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully