וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך 637 מילי-שניות: רובוט שבר את שיא העולם בפתירת קובייה הונגרית. צפו

אילן גלר

13.11.2016 / 9:52

הזרועות הרובוטיות מצוידות בשישה מנועים חשמליים מהירים, המופעלים לאחר שהמחשב סורק את מבנה הקובייה ופותר אותה באופן וירטואלי. פעולת הרובוט מהירה כל כך, שבקושי ניתן להבחין בה בלי האטה של הווידאו

צילום מסך

רשימת ענפי הספורט שבהם מחשב מסוגל להביס בן-אדם בקלות התארכה לאחרונה בתחום נוסף: קובייה הונגרית. רובוט בשם Sub1, המצויד במערכת זרועות שתוכננה במיוחד לצורך פתרון קוביות, הצליח לפתור את הפאזל המסובך תוך 637 מילי-שניות. שיא העולם האנושי לפתרון קובייה הונגרית עומד על 4.9 שניות, כך שלמוח האנושי אין שום סיכוי בכלל כנגד הרובוט המתקדם.

הזרועות הרובוטיות מצוידות בשישה מנועים חשמליים מהירים, המופעלים לאחר שהמחשב סורק את מבנה הקובייה ופותר אותה באופן וירטואלי. פעולת הרובוט מהירה כל כך, שבקושי אפשר להבחין כיצד הקובייה זזה אם מריצים את סרטון התיעוד בהילוך רגיל. בעקבות ההישג הזה צפוי Sub1 לקבל פרס מספר השיאים של גינס.

בעוד שפתרון הפאזל העתיק הוא ללא ספק מטרה נעלה בפני עצמה, Sub1 תוכנן והורכב על ידי יצרנית המעבדים Infineon במטרה להדגים את יכולות מעבדי החברה המשמשים מכוניות אוטונומיות. המכוניות הללו נדרשות לכישורים הדומים לאלו של פתרון קובייה הונגרית: סריקה תלת-ממדית מידית של אובייקטים בסביבה, וחישוב תגובה הולמת בזמן אמת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רובוט שובר שיא קובייה הונגרית. צילום מסך
קשה לראות את הרובוט בפעולה בהילוך רגיל./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully