וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: אמזון תחזיר כסף לכל ההורים שילדיהם רכשו באתר בלי אישור

אילן גלר

14.11.2016 / 9:05

ענקית המכירות ברשת תפצה את ההורים על רכישות שבוצעו בין השנים 2011 ל-2014 של אפליקציות ותכנים בתוך האפליקציות עצמן. גובה הפיצוי נאמד על עשרות מיליוני דולרים

מערכת וואלה!

בית המשפט בסיאטל הכריע כי ענקית המכירות ברשת, אמזון, תחויב להחזיר כסף להורים שהתלוננו כי ילדיהם רכשו אפליקציות באתר ללא הסכמתם. מדובר בפיצוי על רכישות שנעשו בין השנים 2011 ל-2014, הן של האפליקציות עצמן, והן של תכנים שונים בתוך המשחקים כמו כסף וירטואלי המשמש לצורך רכישת חפצים או דילוג על שלבים.

הדיון בבית המשפט נעשה לבקשתה של רשות התקשורת האמריקנית, שכבר כפתה בעבר על אפל ועל גוגל הסדרים דומים. אנשי הרשות מסבירים כי החל מ-2011, השנה בה התחילה אמזון למכור אפליקציות לסמארטפונים באתר ובחנות אפליקציות עצמאית שאותה השיקה, לא ביצעה החברה צעדי אבטחה מינימליים כגון דרישת סיסמה נוספת או אזהרה במייל להורים, ועל כן ילדים הצליחו לרכוש תכנים בקלות וללא פיקוח.

ילדים יושבים מול מחשב נישא. ShutterStock
הילדים קנו, ההורים יפוצו/ShutterStock

פרצה זו תוקנה ב-2014, אך לא לפני שבוצעו רכישות בשווי של עשרות מיליוני דולרים אותם תידרש כעת אמזון להחזיר ללקוחותיה. תחילה ביקשה החברה כי הפיצוי יגיע בדמות כרטיסי מתנה לרכישות בחנות שלה, אך השופט סירב להסדר זה. החדשות הטובות, מבחינתה של אמזון, הן כי סכום הפיצוי שנקבע הוא פחות מסך הרווחים שאותו צוברת החברה ביום אחד רגיל, שלא לדבר על עונת קניות החגים הנמצאת כעת בשיאה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully