וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט רצחני רוסי חדש מזהה אנשים מ-6 ק"מ ויורה בהם למוות

אילן גלר

14.11.2016 / 7:08

המערכת תשמש בעיקר לצורך הגנת מתקנים אסטרטגיים כמו כורים גרעיניים ואסדות נפט והפלת רחפנים. הטווח האפקטיבי לחיסול כלי רכב ארוך עוד יותר, ועומד על כמעט עשרה קילומטרים לזיהוי וירי עצמאי

צילום מסך

מערכת הגנה רובוטית שהוצגה לאחרונה על ידי התעשיות הביטחוניות ברוסיה מסוגלת לזהות בני אדם ממרחק של כשישה קילומטרים, לכוון ולחסל אותם באופן אוטומטי לחלוטין ובלחיצת כפתור. הטווח האפקטיבי לחיסול כלי רכב ארוך עוד יותר, ועומד על כמעט עשרה קילומטרים לזיהוי וירי עצמאי.

מפתחי הרובוט סבורים כי השימוש העיקרי בו יהיה לצורך זיהוי והפלה של רחפנים, הן בגבולותיה המדיניים של רוסיה והן לצורך הגנת מתקנים אסטרטגיים כמו כורים גרעיניים ואסדות נפט. המערכת מורכבת ממכ"ם המזהה את המטרות ממרחק רב, ומצלמה הנועלת את הנשק על המטרות ברמת דיוק גבוהה, ומכינה אותו לירי.

חשוב לציין כי בעוד שהרובוט מסוגל לפתוח באש באופן עצמאי, הרי שהגרסה הנבחנת בימים אלו מעבירה את המידע למטה הפיקוד ואז ממתינה להוראות ממפעיל אנושי שיחליט האם לירות או לא. באופן משעשע, המערכת זכתה לניסוי בלתי צפוי בתנאי אמת. במהלך אחד הניסויים, היא זיהתה ניסיון של גנבי מתכת, שחשבו לקחת עמם כבלי תקשורת מהבסיס. מתברר שגם ברוסיה הפתרון הוא לא תמיד אש חיה, ובמקום להפעיל את הרובוט ולהרוג את הגנבים העדיפו עורכי הניסוי לשלוח לעברם צוות אבטחה שעצר אותם בחיים והביאם למשפט.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

רובוט מחסל רוסי. צילום מסך
יעיל גם נגד רחפנים./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully