וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה שתשנה את העולם: הדבר הגדול הבא שיחליף את הסמארטפון

15.11.2016 / 8:20

הניתוק הקיים כיום בין הדיגיטלי לממשי הוא כבר נחלת העבר. נשמע פילוסופי? מיד תבינו שכאשר מגיעים לתכל'ס, מדובר בהמצאה הכי פרקטית שמספק העידן הנוכחי

מציאות רבודה. ShutterStock
טכנולוגיה המשלבת אלמנטים ווירטואליים בתוך העולם האמיתי/ShutterStock

רבים שואלים מה יהיה הדבר הגדול הבא שיחליף את הסמארטפון. איזו המצאה חדשה שתשנה את העולם ותהפוך בתוך שנים ספורות לחלק בלתי נפרד מחיינו. אם לשפוט לפי המאמץ המושקע בתחום מצד ענקיות עולם הטכנולוגיה, נדמה כי טכנולוגיות"מציאות רבודה" (Augmented Reality, או בקיצור AR) הם אחד ההימורים הפופולריים ביותר. בשקט בשקט, מאחורי הקלעים, אלפי מהנדסים ומתכנתים בגוגל, אפל, מיקרוסופט ופייסבוק כבר עובדים על החידוש שאמור לשנות את כל מה שאנחנו חושבים.

אז מהי בעצם מציאות רבודה? מדובר בטכנולוגיה המשלבת אלמנטים ווירטואליים בתוך העולם האמיתי, ולמעשה מחברת אותנו ישירות למאגרי המידע העצומים של הרשת ללא תיווך של מסך או מקלדת.

שלא כמו מציאות מדומה (Virtual Reality) השואפת לשאוב אותנו אל תוך העולם הדמיוני, יישומי מציאות רבודה דווקא מחזירים אותנו לעולם "האמיתי", ומבטלים את הניתוק הקיים היום בין הדיגיטלי לממשי. נשמע פילוסופי? מיד תבינו שכאשר מגיעים לתכל'ס, מדובר בהמצאה פרקטית ואף מתבקשת.

לדעת הכל על העולם

כבר היום כאשר אתם משתמשים במכשיר הסמארטפון שלכם, אפליקציות שונות מסוגלות לספק לכם מידע לפי מיקום, לתרגם שלטים בשפות זרות לפי צילום או לזהות מקומות מפורסמים.

כל הפעולות הללו דורשות מאתנו לשלוף את המכשיר מהכיס, להפעיל את האפליקציה הרלוונטית ולספק לה את התוכן הדרוש. כעת דמיינו לעצמכם גאדג'ט שמגיש לכם את כל המידע הזה באופן מיידי, בדיוק ברגע שבו אתם צריכים אותו.

מציאות רבודה. ShutterStock
הגעתם למקום חדש ואינכם בטוחים לאן ללכת? אפליקציית הניווט תצוץ מול עיניכם/ShutterStock

הגעתם למקום חדש ואינכם בטוחים לאן ללכת? אפליקציית הניווט תצוץ מול עיניכם ותרמוז לכם על הפנייה הבאה. כאשר תביטו בשלטי החנויות, אלו מיד יתורגמו מול עיניכם. פגשתם אדם ואינכם בטוחים מתי דיברתם אתו לאחרונה? המתינו רגע, וכל פרטי השיחות שלו עמכם יופיעו לצדו, כולל פירוט הסטטוסים ברשתות חברתיות. חשבו כמה רגעים של מבוכה טכנולוגיה שכזו תוכל לחסוך מכם.

בסרטוני ההדגמה של חברת Leap Motion, בין הסטארטאפים הבולטים בתחום המציאות הרבודה (המחזיק כמובן במרכזי פיתוח גם בישראל), ה-AR מחליף לגמרי את מסכי המחשב והסמארטפון ומסוגל להציג את המידע הדיגיטלי בכל מקום ובכל זמן, תוך התחשבות בסביבתכם הפיזית.

השליטה בכל המסכים הווירטואליים הללו מתבצעת באמצעות פקודות קוליות או מחוות ידיים. זקוקים בכל זאת למקלדת? זו יכולה להופיע בכל מקום, ברגע שבו אתם צריכים אותה.

כל האינטרנט בתוך המשקפיים

מכשירי המציאות הרבודה הראשונים יהיו ככל הנראה מעין משקפיים, שאותן נרכיב על מנת לצפות במידע המוצג על העדשות. אם בעבר מוצר שכזה היה עלול להיות כבד ומסורבל, הרי שאותם פיתוחים טכנולוגיים שאפשרו את מהפכת הסמארטפונים יובילו גם לייצורם של משקפיים דיגיטליות שאינן נראות שונות באופן מהותי ממשקפי ראייה או משקפי השמש המוכרות לכם. כל הטכנולוגיה הדרושה תמצא את מקומה בתוך מסגרת המשקפיים עצמה, כולל חיבור אלחוטי מהיר לרשת.

מציאות מדומה. ShutterStock
השדרוג האולטימטיבי שיאפשר לנו להיות מחוברים בכל עת/ShutterStock

בעתיד הרחוק יותר, יש כבר כאלו המדברים על מסכים זעירים שאותם נוכל להצמיד ישירות לעיניים, או אפילו משדרים שיספקו לנו חיבור ישירות לעולם הדיגיטלי דרך גלי המוח, ויופעלו בכוח המחשבה בלבד.

נשמע מטורף? זה ממש לא מדע בדיוני – וחלק מהאנשים החכמים והמבריקים ביותר בעולם, כמו אילון מאסק, מייסד חברת הרכב החשמלי טסלה, משוכנעים כי רק בזכות טכנולוגיות כאלו יוכלו בני אדם להישאר רלוונטיים בעולם של מחשבים סופר-חכמים ואינטליגנציה מלאכותית. זה יהיה השדרוג האולטימטיבי, שיאפשר לנו להיות מחוברים בכל עת ובאופן מיידי זה לזה, ולמאגרי המידע האדירים של הרשת.

אבל צריך להתחיל ממשהו, וההתחלה קרובה משאתם חושבים. מיקרוסופט כבר הכריזה על מוצר ראשון בשם Hololens שזמין כעת למפתחים ונסיינים, וצפוי להפוך למסחרי במהלך השנים הקרובות. גם אפל משקיעה מאמץ רב בתחום ואף רכשה מספר חברות סטארטאפ ישראליות העוסקות בו.

ייתכן בהחלט כי אחד ממכשירי האייפון הבאים נגלה משקפי שמש אופנתיות במקום המסך. כמה זמן לדעתכם יעבור בטרם יהפכו המשקפיים הללו לסמל סטטוס נחשק למביני עניין?

וואלה! NEWS בשיתוף פלאפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully