וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים חשופים? גנרלים בעולם דנים איך להשתמש בפייסבוק ללוחמה פסיכולוגית

אילן גלר

16.11.2016 / 9:14

אם לשפוט לפי רשימת הפאנלים וההרצאות בכנס, מתקבל הרושם כי מבחינת צבאות המערב רצוי להפעיל את כלי המדיה החברתית לצורך תעמולה פנימית, לא פחות מאשר מול מדינות זרות

מערכת וואלה!

בימים אלו ממש נערך בלונדון "הכנס השישי למדיה חברתית בתחומי ההגנה והצבא", כותרת מסתורית לכינוס מקצועי שמטרתו להדריך גנרלים מצבאות המערב כיצד יוכלו להשתמש בפייסבוק ובטוויטר הן על מנת לעקוב אחרי איומים פוטנציאליים, וכדי להפיץ תעמולה. רשימת המשתתפים שפורסמה באתר הכנס כוללת נציגים בכירים מהצבא האמריקני, הבריטי, האירי והשבדי, כמו גם אנשים ממשרד ההגנה הקנדי ונציגים מהאיחוד האירופי. אם נציגים מישראל משתתפים גם הם בכנס, מסיבה כלשהי הוחלט שלא לציין זאת.

אם לשפוט לפי רשימת הפאנלים וההרצאות בכנס, מתקבל הרושם כי מבחינת צבאות המערב רצוי להפעיל את כלי המדיה החברתית לצורך תעמולה פנימית, לא פחות מאשר מול מדינות זרות. פאנל אחד שבו משתתפים נציגי הצבא, הצי וחיל האוויר הבריטי, מוקדש לשיפור התמיכה בפעילויות הצבא באמצעות התקשורת. פאנל שבו משתתפים נציגי ברית NATO מוקדש ל"יצירה של קהל בין-לאומי שיתמוך בברית באמצעות המדיה החברתית".

כמובן שבמהלך האירוע נערכות לא מעט הרצאות המוקדשות לביון באמצעות מעקב ברשתות החברתיות אחרי אנשים החשודים כפעילי טרור, כמו גם הפעלת לוחמה פסיכולוגית מקוונת. נותנת החסות העיקרית לכנס היא חברת "תאלס" הצרפתית, שבין מוצריה נמצא שירות המאפשר מעקב בזמן אמת אחר איומים פוטנציאליים דרך פייסבוק.

פייסבוק. ShutterStock
ארגוני הביון מרגלים אחרינו בפייסבוק - די נו, אל תראו כאלה מופתעים./ShutterStock

הרשת החברתית עצמה מתנגדת לשימוש כזה בשירותיה, ואף חוסמת כלים המנצלים אותה לצורך ביון, אך תעשיית הביטחון מצליחה לעקוף בקלות מגבלות אלו, ולהמשיך להציע כלי ריגול שונים ומגוונים לצבאות העולם על בסיס המידע הרב שאנחנו מנדבים בפייסבוק ובטוויטר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully