וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מאיימת על טראמפ: "אם תפגע בנו - נפגע במכירות האייפון"

אילן גלר

16.11.2016 / 9:37

כלכלנים בכירים מזהירים את נשיא ארה"ב הנבחר שלא ישבש את פעילות הסחר הענפה עם המעצמה מהמזרח אבל לפני כמה חודשים הוא כבר הסביר את עמדתו כשאמר: "אנחנו כבר במלחמת סחר עם סין - ואנחנו מפסידים בצורה קשה"

רויטרס

אחד הנושאים אותם העלה לעתים קרובות דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב הנבחר, במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות היא חולשתה לכאורה של ארה"ב מול סין. בהזדמנויות שונות ציין טראמפ כי לדעתו ההתחממות הגלובלית היא המצאה סינית, שהסינים עורכים מניפולציה פסולה בשערי מטבע, וכי ברגע שיכנס לתפקידו בבית הלבן, יכריז על "מלחמת סחר" מול המדינה האסייתית.

האם אכן יממש טראמפ את איומיו? בסין לא מחכים לגלות, וערוצי התקשורת הרשמיים של המדינה כבר דואגים להבהיר לנשיא הנבחר כי כל החלטה שתפגע בסין תביא גם לפגיעה קשה בעסקיה של ארה"ב במדינה. בין השאר, מבטיחים הסינים כי הטלת מכסים כבדים על סחורה סינית המיובאת לאמריקה, תביא להטלת מכס ואף איסור מוחלט של מכירת מכשירי האייפון בסין.

דוגמה טובה ליחסי הגומלין בין המשטר הסיני לארה"ב ניתן היה לראות בחודש ספטמבר 2015, אז הגיע לשיאו גל תקיפות סייבר סיניות נגד מטרות בארה"ב. הנשיא אובמה איים שבמידה והמתקפות תמשכנה יוטלו סנקציות על סין, וסין מצדה איימה להפסיק את הייצור במפעלים של חברת סיסקו, מה שהיה גורם לנפילה מידית של הבורסות בארה"ב.

טראמפ אייפון. רויטרס
סין: "מצפים מטראמם לא להיות תמים"./רויטרס

"כאיש עסקים מנוסה, אנו מצפים מטראמפ שלא יהיה כל כך תמים", נכתב במאמר שהתפרסם בעיתון Global Times המופץ על ידי הממשל הסיני. "המסחר הענף בין ארה"ב וסין מבוסס על יתרונות לכל הצדדים. אפילו כנשיא, לטראמפ לא יכולה להיות השפעה מכרעת בנושא זה. אם יחבל ביחסים בין שתי המדינות, תעשיות רבות בארה"ב יפגעו קשות. הנשיא החדש יאלץ להתמודד עם ביקורת רבה מבית על פזיזותו, יומרנותו וחוסר יכולתו לפעול באחריות".

בחודש יוני השנה, במהלך מסע הבחירות שלו, אמר טראמפ בתגובה לטענות כי מדיניותו תביא למשבר כלכלי: "אנחנו כבר במלחמת סחר עם סין - ואנחנו מפסידים בצורה קשה". מגישה זו אפשר להבין שמבחינתו של טראמפ המלחמה בעיצומה ונותר רק לשפר את מצבה של ארה"ב בזירה הזו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully