וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! וירוס חדש מסתובב בווטסאפ. אם קיבלתם הודעה כזו - לא לפתוח

16.11.2016 / 15:22

בימים האחרונים קיבלו לא-מעט משתמשים בישראל הודעה המאפשרת לכאורה הפעלה של תכונת שיחות הווידאו החדשות. תוכן ההודעה מזמין את המשתמשים באפליקציה לנסות את הפיצ'ר באמצעות לחיצה על לינק שמוריד וירוס למכשיר הסמארטפון

אתר רשמי

(בסרטון: איך מפעילים את פיצ'ר שיחות הווידאו)

פיצ'ר שיחות הווידאו החדש של שירות המסרים הפופולרי ווטסאפ מעורר עניין רב בקרב יותר ממיליארד המשתמשים של האפליקציה. וזו גם שעתם של האקרים המנסים לנצל את הבאזז כדי לשתול נוזקות בסמארטפונים של משתמשים תמימים רבים.

בימים האחרונים קיבלו לא-מעט משתמשים בישראל הודעה המאפשרת לכאורה הפעלה של תכונת שיחות הווידאו החדשות. תוכן ההודעה מזמין את המשתמשים באפליקציה לנסות את הפיצ'ר באמצעות לחיצה על לינק שמוריד וירוס למכשיר הסמארטפון.

אחרי שלוחצים על הלינק הוא מכניס את המשתמש לתוכנית פרימיום SMS המאפשרת לשלוח הודעות מהנייד שלו, מבלי שיידע, למספרים מיוחדים בחיוב גבוה. החיוב המפתיע מגיע רק בחשבון החודשי וחברות הסלולר לא יכולות לתקן זאת בדיעבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה כפי שהתקבלה במכשיר בישראל./מערכת וואלה!, צילום מסך

שימו לב: אם אתם מקבלים את ההודעה הזו - או כל הודעה חשודה אחרת - פשוט אל תקליקו עליה. כדי להפעיל את שיחות הווידאו צריך פשוט להוריד את הגרסה המעודכנת ביותר של ווטסאפ מחנות האפליקציות הרשמית ואז בחלון השיחה ללחוץ על אייקון הטלפון. בתפריט שייפתח בחרו בצ'אט וידאו וזהו.

"תוכנות המסרים המידיים תמיד היו מהיעדים המועדפים על האקרים ועברייני סייבר, כדי לגנוב מאתנו מידע ולמכור אותו הלאה", מסביר אמיר כרמי, מנהל הטכנולוגיות של חברת אבטחת המידע ESET ישראל. "היום יותר מתמיד, חשוב להעלות את המודעות לסכנות של פישינג וגניבת מידע במכשירים הניידים שלנו, חשוב שנפעיל את כל אמצעי הזהירות והכלים הזמינים לנו במערכת ההפעלה של הסמארטפון וגם באפליקציות על מנת להימנע ממקרים כמו אלו".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully