וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה סינית: ריגלנו אחרי 700 מיליון משתמשי אנדרואיד "בטעות"

אילן גלר

17.11.2016 / 9:08

לטענת BLU, המידע שנשלח לסין שימש לצורך אבחון תקלות וחסימת ספאם בלבד. BLU טוענת כי אינה קשורה בשום אופן לממשלה הסינית או לארגוני הביון שלה - מה שכמובן אינו נכון, מתוקף החוק הסיני

יח"צ - חד פעמי

בארה"ב, כמו בישראל, נמצאים על המדף מכשירי סמארטפון רבים תחת מותגים לא מוכרים המיוצרים למעשה על ידי חברות סיניות. לאחרונה נחשף כי אחת היצרניות הללו, חברה בשם BLU, שתלה בתוך מכשירי הסמארטפון שמכרה בשוק האמריקני פיסת קוד שעקבה אחרי המשתמשים והעבירה מידע אודותיהם לגורם צד שלישי שנמצא בסין. החשדות אחרי ניסיון ריגול עלו מיד, ואף גרמו לממשל האמריקני להתערב ולפתוח בחקירה.

היצרנית הסינית, מצדה, טוענת כי מקור הסיפור כולו בטעות תמימה. לטענת BLU, המידע שנשלח לסין שימש לצורך אבחון תקלות וחסימת ספאם בלבד. BLU טוענת כי אינה קשורה בשום אופן לממשלה הסינית או לארגוני הביון שלה (מה שאינו נכון, כמובן, מתוקף חוק הפטריוט הסיני המקנה גישה מלאה לגורמי ביון וממשל לכל פס הייצור) וכי בכוונתה להסיר את התוכנה הבעייתית ממכשיריה בהקדם האפשרי. מלכתחילה לא הייתה כוונתה למכור גרסה זו של מערכת ההפעלה מחוץ לסין, כך שדבר לא נעשה בזדון - לדבריהם.

האם הטענות הללו נשמעות לכם אמינות? לכל הפחות נוכל לספר לכם כי את "הטעות התמימה" של BLU דאג מישהו להסתיר היטב בתוך מערכת ההפעלה, והתוכנה המעבירה את פרטי המשתמשים לסין נתגלתה כמעט במקרה על ידי חברת אבטחה שבדקה את המכשיר.

מכשיר של בלו.
מי שבקיא בתחום ריגול הסייבר ממש לא הופתע. מכשירי חברת BLU הסינית.

זו ממש לא הפעם הראשונה שמתגלים ניסיונות לריגול סמוי על ידי יצרניות סיניות. בשנים האחרונות התגלו כמה מקרים בהם הושתלה חומרה זדונית במפעלים סיניים, המייצרים טכנולוגיה עלית. בתחילת שנת 2006 בוטל מכרז ממשלתי אמריקני של עשרות אלפי מחשבים ניידים מתוצרת Lenovo הסינית לאחר שהתגלה זמן קצר קודם לכן, כי במחשבים אלו הושתלה דלת אחורית בקו הייצור.

בנובמבר 2007 פרסמה ממשלת טאיוואן כי סין החדירה כלי תקיפה לכוננים קשיחים מסוגMaxtor Basic של חברתSeagate האמריקנית. הכוננים שיוצרו בסין הותקנו באתרי ממשל טאיוואניים וגורמי אבטחה הולנדיים פרסמו כחודשיים קודם לכן אירוע דומה בנוגע לכוננים זהים שנמכרו בהולנד. בתאריך 21 במאי 2012 פרסמה ועדת הכוחות המזוינים של הסנאט האמריקני דוח אודות רכש רכיבים אלקטרוניים על ידי הפנטגון, לפיו התגלו במהלך בדיקה שנתית 1,800 רכיבי אלקטרוניקה מזויפים מתוצרת סין, שהותקנו במטוסים אמריקניים והדוגמאות האלה הן רק קצה הקרחון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully