וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה בעולם מתים הכי הרבה אנשים בגלל סלפי? כל המספרים

שלומי בלבול

21.11.2016 / 13:27

כמה בני אדם מתו מסלפי עם חיה מסוכנת, מה היחס בין נשים לגברים, האם צעירים נהרגים יותר מבני 30 ומעלה ואיפה הכי מומלץ לוותר על הסלפי, מבחינה סטטיסטית? מחקר מקיף חדש חושף את כל הסיבות שאנשים נהרגו בגינן בעת צילום סלפי

צילום מסך

שלשום שמענו על המקרה הטרגי של תלמידת בית ספר בת 12 מרוסיה שנפלה אל מותה מגובה 17 קומות בזמן שצילמה סלפי, אבל המקרה הזה לא נדיר כפי שהייתם מצפים. מדי שנה מתים עשרות אנשים בעת צילומי סלפי ולפי מחקר חדש, שבדק פרסומים מכל רחבי העולם על מקרי מוות, 127 צלמים חובבי סיכונים מצאו את מותם כתוצאה מהתחביב הקטלני מאז חודש מרץ 2014.

המדינה בה נהרגים הכי הרבה צלמי סלפי מדי שנה היא הודו עם 76 קורבנות, שזה יותר מפי שמונה מאשר במדינות הבאות אחריה ברשימה: פקיסטן עם 9 מקרי מוות מסלפי וארה"ב עם שמונה מקרים. ברוסיה דווח על שישה הרוגים, בסין ובפיליפינים דווח על ארבעה הרוגים בכל מדינה, בספרד שלושה הרוגים, באינדונזיה, פורטוגל, פרו וטורקיה נהרגו שני אנשים בכל מדינה וברומניה, אוסטרליה, מקסיקו, דרום-אפריקה, איטליה, סרביה, צ'ילה נפאל והונג-קונג נהרג אדם אחד עד כה בעת צילום סלפי.

סלפי. ShutterStock
זהירות: סלפי הורג/ShutterStock

לעיתים צילומי הסלפי האתגרי עולים לא רק בחייו של הצלם אלא גם בחייהם של המצולמים. ב-24 מתוך 85 התקריות שעלו בחיי אדם, נהרג יותר מאיש אחד. אירוע הסלפי הקשה ביותר, שגבה את מספר הקורבנות הרב ביותר, התרחש בחודש מרץ 2015 בהודו. עשרה נערים יצאו לפיקניק באגם ליד העיר נאגפור במרכז המדינה, ושבעה מתוכם החליטו לעלות על סירה רעועה כדי לצלם סלפי. למרבה הצער, בעת שהסתדרו לצילום הקבוצתי, התהפכה הסירה וכל השבעה טבעו למוות.

המחקר חושף נתונים מעניינים נוספים ואולי לא הכי מפתיעים: 84 מתוך 127 מקרי המוות היו של צעירים בני פחות מ-24 (יותר מ-67 אחוזים מהמקרים). בני 30 פלוס נוטים להסתכן הרבה פחות ומהווים רק כ-13 אחוזים מהמקרים. הנתון הכי מעניין במחקר הזה הוא כנראה היחס בין גברים לנשים - פחות מרבע מהקורבנות היו נשים. כנראה שהמין הנשי נוטה פחות לקחת סיכונים מטופשים ומיותרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחקר סיווג את סיבות המוות המרכזיות לקטגוריות, החושפות את סוגי הצילום העצמי המסוכנים ביותר. הגורם המרכזי, שגבה את חייהם של רוב ההרוגים קשור בגובה. 32 בני אדם מצאו את מותם כתוצאה מנפילה; 27 נוספים מצאו את מותם בטביעה במים. 27 בני אדם מתו משילוב של גובה ומקור מים. 15 נהרגו כתוצאה מצילום שמשלב רכבת דוהרת, 8 נהרגו משימוש בנשק, 7 נהרגו בזמן שהצטלמו בנהיגה, 6 התחשמלו למוות ו-5 מתו כתוצאה מצילום המערב בעל-חיים מסוכן.

אז בפעם הבאה שאתם חושבים לקחת סיכון ולהצטלם על קצה גג בניין, בלב-ים או סתם מחובקים עם לביאה, כדאי שתזכרו שזה עלול להסתיים באופן מר מאוד. הרי אתם לא רוצים להכניס גם את מדינת ישראל לסטטיסטיקה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

איפה מתו מצילום סלפי - ומאיזו סיבה:

  • עוד באותו נושא:
  • סלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully