וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שחרר?! ביל גייטס חשף מתקן לסינון ריחות רעים

אילן גלר

22.11.2016 / 9:52

המתקן הזה מסוגל לחסום ריחות רעים על ידי יצירת "ריח הפוך" החוסם את קולטני הריח הרגישים לניחוח, ואף יוצר תחושה של פריחה אביבית במקום הסירחון. המטרה: לגרום לאנשים בעולם השלישי לעשות צרכים בתאי שירותים

צילום מסך

קרן ביל ומלינדה גייטס, קרן התרומות הפרטית הגדולה והעשירה בעולם, חשפה השבוע מתקן חדש פרי פיתוחה: מכשיר לסינון ריחות רעים. בדומה לאוזניות החוסמות רעשים חיצוניים, המתקן הזה מסוגל לחסום ריחות רעים על ידי יצירת "ריח הפוך" החוסם את קולטני הריח הרגישים לניחוח, ואף יוצר תחושה של פריחה אביבית במקום הסירחון.

על מנת לחסום ריחות רעים, נדרשו החוקרים לקבוע קודם כל באילו ריחות בדיוק מדובר. לצורך כך, פותחה תרכובת כימית שריחה - כך לפי תיאורו של ביל גייטס – מזכיר את "השירותים המסריחים ביותר שאי-פעם הייתי בהם... בושם שמריח כמו יציאות מוצקות ושתן מהביל". גייטס עצמו התנסה בבושם הייחודי, ודיווח כי לאחר הפעלת המתקן הריח הנורא נעלם לחלוטין.

מדוע בעצם משקיעה הקרן הפילנתרופית במטהר אוויר משוכלל? מדובר מתברר דווקא בנושא רציני מאוד. לפי הנתונים שבידי הקרן, מדי שנה מתים ברחבי העולם כ-800,000 ילדים בשל זיהומים ומחלות הנגרמים כתוצאה מעשיית צרכים בשטחים פתוחים.

בתי שימוש ניידים אותם מקימה הקרן בהודו ובאפריקה בטוחים יותר, אך הסירחון בהם גורם לרבים לוותר על התענוג. התקווה היא כי בזכות המתקן, אנשים רבים יותר בעולם השלישי יבחרו להשתמש בשירותים כימיים או בורי ספיגה, במקום לסכן את עצמם ואת ילדיהם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ביל גייטס נגד ריחות רעים. צילום מסך
"בושם שמריח כמו יציאות מוצקות ושתן מהביל?? למה שלא תפתח חלון./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully