וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוט החמוד הזה איבד שליטה, הרס דוכן ופצע אדם בתערוכה בסין

אילן גלר

23.11.2016 / 9:57

בסופו של דבר מי שאחראי לתאונה היה המפעיל שלו אבל אם רובוט חינוכי קטן כזה מסוגל לגרום לכזה נזק, לא היינו רוצים לראות מה יקרה כשהרובוטים יפתחו תודעה ויחליטו להתאחד ולנקום. לפצוע שלום

צילום מסך

בסוף השבוע האחרון גרמה תאונת עבודה של רובוט לפציעתו של אדם אחד ונזק רב לדוכן התצוגה בתערוכת הטכנולוגיה השנתית של מחוז שנג'ן שבסין. הרובוט "צ'אבי", כוכב התאונה, יצא משליטה ודהר במהירות לעבר חלון זכוכית. עם הפגיעה התנפץ החלון לרסיסים, שחלקם ניתזו לעברו של אדם שעמד בסמוך; הוא פונה תוך דקות לבית החולים.

צ'אבי מצויד דווקא בחיישני בטיחות, שאמורים למנוע ממנו התנגשויות בלתי צפויות, אך בזמן התאונה לוח הבקרה שלו היה פתוח ואחד ממפעיליו טיפל בו. ככל הנראה, במצב זה בקרות הבטיחות של הרובוט כבויות, ועל כן כשהמפעיל טעה ולחץ בטעות על הכפתור שגרם לצ'אבי לנסוע אחורה ולא קדימה, החל הרובוט לדהור ללא שליטה (או שהוא החליט לסגור חשבון עם אנשי החברה).

למרות התאונה, מדובר עדיין באחד המוצרים המצליחים שיצאו מתעשיית הרובוטיקה הסינית. מאז שהושק בחודש ספטמבר האחרון נרכשו לא פחות מ-3,000 יחידות של הרובוט בעל הפרצוף החייכני; הוא נועד לצורך בידור ביתי וחינוך ילדים בני ארבע עד 12. הרובוט מצויד גם במצלמת רשת, כך שהוא מאפשר להורים להשגיח על ילדיהם מרחוק או לנהל איתם שיחות מהעבודה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קיל אול היומנז!/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדם אחד נפגע מזכוכיות, אחרים נבהלו./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully