וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את סוללת העתיד: נטענת בשניות - מספיקה לכמה ימים

אילן גלר

27.11.2016 / 7:57

"עבור מכשירי אלקטרוניקה קטנים, החומרים שלנו עוקפים בביצועיהם את החומרים הנפוצים כיום בעולם בכל הנוגע לכמות האנרגיה ואמינותה של הסוללה", מבטיח ראש צוות המחקר

זה נשמע כמו חלום - סוללה שצריכת הפסקת טעינה של שניות כל כמה ימים וחוץ מזה פועלת ללא הפסקה וללא חשש לפריקה. אם זה לא מספיק, הרי שגם לאחר 30,000 מחזורי טעינה היא תמשיך לעבוד כמו חדשה, ואין בתוכה אף חומר כימי מסוכן שעלול להתלקח ולהתפוצץ. ובכן, מתברר שמוצר כזה קרוב הרבה יותר לייצור מסחרי מכפי שחשבתם, ואב-טיפוס ראשוני שלו כבר פועל בתנאי מעבדה.

החוקרים מאוניברסיטת מרכז פלורידה מסבירים כי הסוללה המהפכנית מבוססת על "קבלי-על", השומרים אנרגיה באופן סטטי במקום לנצל תגובות כימיות בין חומרים שונים כמו בסוללות הנפוצות כיום. סוללות כאלו דורשות שימוש בחומרים מתכתיים מסובכים לייצור בעובי של אטומים בודדים, אך לטענת הצוות התהליך שהמציאו מאפשר יצירת תאי סוללה שכאלו במהירות גבוהה יחסית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראה הפיתוח המבטיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עבור מכשירי אלקטרוניקה קטנים, החומרים שלנו עוקפים בביצועיהם את החומרים הנפוצים כיום בעולם בכל הנוגע לכמות האנרגיה ואמינותה של הסוללה", מבטיח ראש צוות המחקר, ניתין קודרי. חשוב לציין כי הפיתוח נמצא עדיין בשלב בסיסי למדי, ואין כל ביטחון כי בסופו של דבר נזכה לראות את הסוללה מגיעה לייצור מסחרי. מצד שני, לא מדובר בצוות היחיד בעולם שמנסה לפתח סוללה מבוססת קבלי-על, כך שפריצות דרך נוספות בתחום הן כנראה רק עניין של זמן.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully