וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ליצור תיקייה שאי אפשר למחוק או לשנות את שמה בווינדוס?

אילן גלר

28.11.2016 / 9:08

יש לא מעט תוכנות המציעות את השירות הזה, אבל כדי למגן תיקייה בממשק עצמו של ווינדוס, או להסיר תיקייה שמסרבת להימחק, צריך ללמוד קצת (אבל ממש קצת) קסם DOS. כך תעשו זאת בכמה תווים בלבד

מערכת ההפעלה ווינדוס מאפשרת לפתוח ולמחוק תיקיות בקלות, כדי לארגן את כל המידע בצורה מסודרת. אבל אם תרצו להגן על תיקייה אחת במיוחד, מבלי להתקין תוכנה ייעודית חיצונית, ניתן להגדיר תיקייה שאינה ניתנת לשינוי או מחיקה לצורך שמירת הקבצים החשובים והרגישים ביותר. איך עושים את זה? בעזרת קצת קסם DOS ישן וטוב.

קודם כל, לחצו על מקש הווינדוס יחד עם מקש R. הקלידו בחלון הקטן שנפתח CMD ולחצו אנטר. בחלון הפקודות השחור שנפתח לכם הקישו "D:" על מנת לעבור לכונן אחר שאיננו הכונן עליו מערכת ההפעלה עצמה מותקנת (למעשה כל כונן שאינו כונן C יעבוד). הקישו את הפקודה md con\, ואז לחצו על אנטר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה כל מה שצריך לעשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה הכול - עכשיו יצרתם תיקייה בשם con שאינה ניתנה לשינוי או מחיקה באמצעות ממשק חלונות (הדרך היחידה לעשות זאת תהיה בפקודות DOS). פרט לשם con, תוכלו לבחור לקרוא לתיקייה באחד השמות הבאים: aux, או lpt1 עד lpt9. כל אלו הן "שמות שמורים" במערכת שלא ניתן ליצור או לערוך אותם דרך הממשק הרגיל, ומכאן מדובר למעשה בתיקיות בלתי פגיעות למשתמשים רגילים. כדי למחוק את התיקייה בכל זאת, היכנסו שוב לחלון DOS ושם כתבו rd con\.


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • ווינדוז 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully