וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 19 נעצר לאחר שפרץ למגדל הפיקוח והשאיר מטוס באוויר

אילן גלר

29.11.2016 / 9:38

במהלך חודש שלם העביר פול לא פחות מ-16 תשדורות למטוסים המתקרבים לנמל התעופה, ובמקרה אחד אף גרם למטוס לבטל נחיתה ולהסתובב באוויר. לדברי הרשויות הוא סובל מאוטיזם ולא ברור האם היה מודע לחומרת מעשיו

ShutterStock

פול סאנט, נער בן 19 ממלבורן שבאוסטרליה, נעצר על ידי המשטרה בחשד שהצליח לפרוץ לרשת התקשורת של מגדל הפיקוח בשני נמלי תעופה בעיר, כולל נמל התעופה טולמרין - בו הטרמינל הבין-לאומי הגדול והחשוב באוסטרליה. במהלך חודש שלם העביר פול לא פחות מ-16 תשדורות למטוסים המתקרבים לנמל התעופה, ובמקרה אחד אף גרם למטוס לבטל נחיתה ולהסתובב באוויר.

מחשב בתא הטייס. ShutterStock
מחשב בתא הטייס/ShutterStock

לא ברור כיצד בדיוק בוצעה הפריצה ובאיזה ציוד נדרש סאנט להשתמש על מנת להעביר תשדורות למטוסים בגובה רב, אבל הוא כנראה רכש את הידע גם במסגרת עבודתו בנמל תעופה. ברור לחלוטין כי פעולה זו אסורה בחוק, ועל כן הוא עלול לרצות תקופת מאסר ממושכת לאור העבירה החמורה. עם זאת, במשטרה חושדים כי הוא סובל מאוטיזם, ועל כן ייתכן שלא היה מודע לחלוטין לחומרת מעשיו.

הפריצה מעידה על חוסר יעילות מערכת התקשורת האווירית, והאבטחה הלקויה במגדלי הפיקוח. מערכות פיקוח התעופה האזרחיות ברחבי העולם סובלות מתקנים מיושנים וציוד ארכאי, אם כי ברשויות התעופה האירופאיות והאמריקניות מקווים לשדרג את המערכות הללו בשנים הקרובות, שדרוג שעשוי להביא גם לקיצור זמני הטיסה ופתיחת קווי תעופה רבים יותר בין יעדים פופולריים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פול סאנט עובד עם מטוסים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully